OSLO! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Samantha Klerx - WaarBenJij.nu OSLO! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Samantha Klerx - WaarBenJij.nu

OSLO!

Door: Samanthaklerx

Blijf op de hoogte en volg Samantha

20 Juli 2011 | Noorwegen, Oslo

Lieve allemaal,

Ik ben weer veilig terug uit Oslo. Waren echt leuke dagen geweest. Wel veel regen, maar daar smelt je niet van natuurlijk. Flink geshopt, dus mijn portemonnee was niet zo blij.

17-juli-2011

Om kwart over 7 opgestaan, gedoucht en nog de laatste dingen ingepakt. Ook nog even de kiosk schoongemaakt, want dat kon ik natuurlijk niet laten. Om 9 uur nog een met Davey geskypt. Kop thee op en op naar Oslo Gardermoen met de auto. In de auto natuurlijk weer liggen slapen, maar zo ging de tijd wel lekker snel. In zo’n 2,5 uur stonden we op het vliegveld. Daar snel naar de wc geweest en hup de bus in richting Oslo city centre. 40 min later stond ik al in het centrum van Oslo. Wat nu? Eerst maar even wat informatie opgevraagd en een Oslo pas gekocht waarmee je gratis de museums in kan en gratis met het openbaar vervoer kunt. Toen in de stromende regen mijn hostel gezocht. Gelukkig kon ik hem zo vinden. Mijn tas gedumpt en even een sapje en een muffin op, want ik had wel honger gekregen. Het regende nog steeds, maar dat mocht de pret niet drukken. Heb Karl Johanns Gate bekeken(de hoofdstraat) en ook het paleis. Daarna naar het historical museum geweest. Daar had ik beter niet naar toe kunnen gaan, want dat was nogal saai. Terug naar het hostel om mijn tas op mijn kamer te zetten. Bij de Max, soort van macdonalds wat gegeten. En even een pub in gegaan om een Noors biertje te proeven. Na een biertje had ik het al wel gehad, want de Noorse mannen vonden het iets te leuk dat ik daar in die pub was. Het regende nog kei hard, dus ben toen maar terug naar het Hostel gegaan. Het ziet er trouwens echt goed uit. Lekker een ijsje gegeten en gedoucht. Tussendoor met mijn kamergenoot gekletst. Een Duits meisje wat hier gaat studeren voor een semester. Ook mijn andere kamergenoot leren kennen. Een meisje uit Australië die voor een jaar gaat rondreizen. Zo kom je toch heel verschillende mensen tegen met ieder hun eigen avontuur. Verder wat muziek geluisterd en een route voor morgen uitgezocht. Veel te zien in weinig tijd! Slaap lekker, ik ga genieten hier!

18-juli-2011

Ik schrok om 7.45 wakker van de wekker van mijn bovenbuurvrouws wekker. Aangekleed en samen met het Duitse meisje, Hanna, gaan ontbijten. Was erg gezellig. Ik ben toen op pad gegaan. Een lange maar leuke dag voor de boeg. Eerst langs de domkerk om te kijken of die open zou zijn vandaag zodat ik er vanmiddag heen zou kunnen. Toen op weg naar de haven, maar natuurlijk was ik weer eens verdwaald. Eindelijk aangekomen even op de boot moeten wachten. Ik ging met de boot naar het museumeiland. De eerste stop van de boot was bij het folkenmuseum en het vikingshipmuseum. Die eerst was echt super leuk. Een openluchtmuseum over de leefgewoontes van de noren. Allerlei soorten huizen, kerken en boerderijen in vroegere staat. Jammer van de regen. Het personeel was zelfs in oude klederdracht verkleed. Echt een super vet museum. Daarna naar het Vikingshipmuseum, waar het enorm druk was. Wel leuk om die oude vikingsschepen te zien. Terug naar de boot en op weg naar het andere deel van het eiland. 3 museums over de scheepvaart en zo gezien. De ene was wat leuker dan de andere. Daar ook nog geluncht. En hup weer terug in de boot terug naar de haven. Het kasteel stond daarna op mijn lijstje. Ik hou altijd wel van kastelen, dus ook van deze! Gelijk door naar de domkerk. Best een mooie kerk. Natuurlijk traditie getrouw een kaarsje aangestoken bij Maria. En toen… Tijd om te shoppen! Wat dat kun je heel goed in Oslo. Ik ben in wel 8 verschillende h&m geweest. Nieuwe broek, hempjes, tshirtje, sjaal, oorbellen, ketting en cadeautjes voor mama en kimberly gekocht. Omgekleed in het hostel en naar het operahuis gegaan. Heel nieuw gebouw met veel glas en een rare vorm. Leuk, maar niet spectaculair. Daarna nog wat geshopt en al mijn shopzooi in het hostel gedumpt. Mijn maag begon te knorren, dus tijd voor wat te eten. Peppe’s pizza was de gelukkige. Lekker lasagna op! Daarna als toetje nog een ijsje bij ben&Jerry’s: heerlijk!!! Die heb ik lekker op een grasveldje in de zon op zitten eten. Tijd om terug naar het hostel te gaan en daar mijn dagboek bij te werken. Was een gezellige boel in onze kamer. 2 meiden uit Amerika, een Aussie en ik! Heerlijk weer Engels kunnen praten, echt fijn vind ik dat! Kreeg weer complimenten over mijn Engels, dus dat zit nog helemaal goed. Lekker gekletst met zijn alle. Nog gedoucht en om 12 uur vielen mijn ogen toch echt dicht. Voldaan dagje vandaag.

19-juli-2011

Om 8 uur eruit. Snel alles klaargemaakt en een briefje achtergelaten voor mijn slapende kamergenoten; ‘hi girls, enjoy your time in Europe, Samantha’. Best aardig toch? Ontbeten en uitgecheckt en met een zware tas richting metro. Metro’s zijn nog steeds niet mijn favoriet. Bah! Metro genomen richting het Edvard Munch museum(die van de schreeuw, voor de kenners onder ons!) Was er veel te vroeg, dus heb nog even door de botanische(volgens mij heet het zo) tuin gewandeld. Bij het museum was het net een vliegveld. Je bagage en ik zelf moesten door een scanner heen. Heel apart. Best een leuk museum. Daarna terug naar het centrum om naar de busterminal te gaan. Ik zou eigenlijk om 2 uur terug gaan, maar om 12 uur had ik het wel gehad, dus heb toen de bus maar gepakt. Dag Oslo, het was top! Was een goede terugreis. Heb eigenlijk bijna alleen maar liggen pitten. Fijn dat ik zo goed kan slapen in een bus. Overal eigenlijk wel. De buschauffeur had me bij de verkeerde bushalte eruit gegooid, bedankt hé! Dus Freek kon me niet vinden en ik hem niet. Uiteindelijk is het toch nog goed gekomen. Freek moest nog bij allerlei winkels zijn en het schoot maar niet op. En ik moest toch een partij naar de wc!! Om een uur of 6 waren we bij de camping en bij een wc! Met zijn 5e gegeten, want Denzel is er nu natuurlijk ook bij. Met Davey proberen te skypen, maar mijn computer liep heel de tijd vast. Gelukkig deed hij het later wel weer. Nog met tante Godi geskypt. Ik ga zaterdagavond oppassen en zondag gaan we naar een pretpark, gezellig! De was gedaan en nog met mama en papa geskypt en toen was de dag weer voorbij! Waren een paar super leuke dagen.

Liefs, Samantha

  • 20 Juli 2011 - 18:09

    Leonie:

    Hi poedie!
    Wederom weer leuk om te lezen, ben best benieuwd geworden naar Oslo moet ik zeggen!
    En Edvard Munch, uiteraard ken ik die! Expressionisme! Freddie zou trots op me zijn, haha.
    Ik zal in dezer dagen Skype weer eens installeren (& de stekker van het geluid in de computer stoppen =P), dan kunnen we gezellig bijkletsen!
    Ik mis je lieverd, maar nog maar 25 dagen!!!
    Hele dikke kroel & lots of love!

  • 20 Juli 2011 - 19:31

    Berdiene:

    De Schreeuw! En of ik die ken! Ik heb dat schilderij nog nagetekend bij CKV :P Die goeie ouwe tijd..
    Maar wat heb je veel dingen gedaan zeg! Alle CKV leraren zouden trots op je zijn geweest hoeveel musea jij wel niet hebt bezocht :P En ook alle engels leraren zouden trots zijn! Haha
    En 8 H&M's, IK WIL OOK NAAR OSLO!! Maar mooi dat het leuk was :) Oja, ik heb per ongeluk al mijn smsjes gewist maar daar stond ook je adres in :( Wil je (of iemand anders die hem heeft) nog een keer geven? Thanks!
    xxxx

  • 20 Juli 2011 - 20:26

    Mama:

    Hey Samantha
    Wat en verhaal erg leuk om te lezen en ik vind het zo knap hoe je dit allemaal doet.
    Oslo dit was onze sam.
    dikke kus

  • 21 Juli 2011 - 18:40

    Nienke:

    Hee Samantha!
    Oee, ik lees wel dat ik snel een x naar Oslo moet! hihi.
    Echt leuk om te lezen dat je het daar zo leuk hebt:)
    Als Maaike skype ook nog op de laptop heeft staan, kunnen we misschien wel een x skypen!
    kusjes & knuffels uit het natte en slechtweerige Nederland!

  • 22 Juli 2011 - 06:42

    Ome Gerard :

    Ut Gaoj goed is nie ? (Voor het geval dat je brabants verleerd )
    Goed Bezig en een leuke tijd gehad in Oslo lees ik...
    hoewel ik niet elke dag reageer kees ik je verslagen wel !!
    Hier gaat alles gewoon door..geen bijzonderheden , allen het weer is KLo.., maar ik heb ook nog geen vakantie , maar wel jammer voor diegene die wel vakantie hebben maar het wordt beter !!!.
    Groeten .. XX en een kleintje x
    Ome Gerard


  • 23 Juli 2011 - 09:34

    Lian:

    gelukkig op tijd terug van oslo, wel een eng idee hoor.Maar niet te veel over nadenken. Groetjes vanuit drunen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Het campingleven in Noorwegen

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2011

Dag Noorwegen!

11 Augustus 2011

Herfst!

07 Augustus 2011

Elanden, beer en slang

04 Augustus 2011

Gezellig!

31 Juli 2011

2 weken te gaan!
Samantha

Actief sinds 29 Maart 2010
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 36109

Voorgaande reizen:

29 Februari 2012 - 15 Maart 2012

Vakantie naar mijn au pair familie!

05 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Het campingleven in Noorwegen

19 Juni 2010 - 23 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: