Dag Noorwegen! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Samantha Klerx - WaarBenJij.nu Dag Noorwegen! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Samantha Klerx - WaarBenJij.nu

Dag Noorwegen!

Door: Samanthaklerx

Blijf op de hoogte en volg Samantha

24 Augustus 2011 | Noorwegen, Oslo


Lieve allemaal,

Ik ben al weer 1,5 week thuis. Fijn om weer terug te zijn en fijn om iedereen weer te zien. Ben een beetje laat met mijn laatste reisverslag, en weet dus ook niet alles meer tot in de puntjes wat ik had gedaan.

11-augustus-2011

Het was niet extreem druk vandaag, dus heb alvast wat opgeruimd. Beetje in de kiosk gehangen. Ik heb ook een pedicure van Wilma gehad, heerlijk. Even lekker ontspannen vlak voordat ik naar huis toe ga. ’s Middags heel de middag mijn hutje gepoetst en opgeruimd. Alles staat nu klaar voor vertrek. Tegen de avond zijn we met zijn 5e(Wilma, Edwin, Freek, Denzel en ik) naar Trysil gegaan om daar bij Peppes pizza wat te gaan eten. Was erg lekker. Daarna nog een ijsje gegeten en terug naar de camping. Heb de was nog gedaan samen met Denzel en we moesten toen toch nog echt de fles Berenburg leeg drinken. Gezellig zitten drinken en kletsen in mijn hutje. Ook nog even met Janet, Roelof en Rick geskypt. Gezellig dagje zo!

12-augustus-2011

Het is al vrijdag vandaag en dat betekend dat ik nog maar 2 nachtjes in Noorwegen doorbreng. De tijd is achteraf gezien voorbij gevlogen. Helaas een aanvaring met Freek gehad, moest er een keer van komen. Verder heb ik niet zo veel zin om hier over uit te weiden, want dat is ’t me niet waard. Verder wat gewerkt. Mijn laatste frietjes gebakken en ijsjes verkocht. Tante Godi kwam me met de hele bups ophalen. Even lekker aan het strand gezeten en hup naar de supermarkt. We hebben bij tante Godi erg lekker gegeten en zelfs kroketten op! Ja, kroketten in Noorwegen! Een wijntje hoorde er natuurlijk ook bij, lekker. Nog wat spelletjes zitten doen en toen was het toch echt tijd om naar bed te gaan. Ik sliep weer gezellig bij Yvon. Natuurlijk konden we niet meteen slapen, want er moest over vanalles en nog niks en vooral over meiden dingen gekletst worden. Slaap lekker Holmbo!

13-augustus-2011

Lang zal ze leven
Lang zal ze leven
Lang zal ze leven in de gloria
In de gloria
In de gloria
Hieperdepiep hoera!

Tante Godi is vandaag jarig. Fieke stond al om 6 uur bij Yvon’s slaapkamer. Ze wilde al gaan zingen voor mama, maar gelukkig kreeg ik d’r nog wel zo ver om nog eventjes te gaan slapen. Om 8 uur kwam ze voor de 2de keer en zijn we er uit gegaan om te gaan zingen. Cadeautjes gegeven en even lekker bij tante Godi in bed gekropen. Daarna gedoucht en met zijn alle(vriendin van tante Godi is er ook met 2 van haar dochters) ontbeten. Erg druk aan tafel, maar wel erg gezellig. Het zonnetje scheen lekker. Een aardbeien taart gemaakt(en tussendoor van de zon genoten), quad gereden bij ome Frits achterop(mijn hart zat in mijn keel) en natuurlijk ook de taart opgegeten(jammie!). ’s Middags zijn we met zijn alle naar Elverum gereden. Ik zat samen met ome Frits in de auto, gezellig. Een cadeau voor tante Godi gezocht, maar niks gevonden. Er was kermis in Elverum, dus we zijn daar even naar toe gegaan. Wat duur zeg. Echt niet normaal. Het was erg lekker weer nog steeds, dus nog van mijn laatste Noorse zonnestralen genoten. We zijn lekker uit gaan eten bij een chinees/japans/iets in die richting restaurant. Heel lekker gegeten en toen weer terug naar Holmbo. Het afscheid nemen zat er toch echt aan te komen. Geknuffeld met Fieke, Yvon en ome Frits. Tante Godi bracht me terug naar de camping. Koffie gedronken en met tante Godi geknuffeld. Ik ga ze toch allemaal wel missen. Het was al heel normaal geworden dat ik ze elke week wel een paar keer zag, terwijl ik ze nu voor weer een hele tijd niet zal zien. Ik vond het heel fijn dat ik altijd bij hun terecht kon. Tante Godi als je dit leest: Bedankt voor alles! Verder niet zo veel meer gedaan. Niet te laat naar bed, mijn laatste nachtje hier.

14-augustus-2011

Best goed geslapen, gelukkig. Vandaag ga ik dan toch echt naar huis. Nu het zo ver is, vind ik het ook wel weer wat gek. Ben hier toch bijna 6 weken geweest. En heb het hier ook echt naar mijn zin gehad. Thuis begint het ‘gewone’ leventje weer. Werken en studeren. Niet dat ik dat zo erg vind, want beide vind ik leuk om te doen. Deze 6 weken waren toch weer een soort van een ‘droom’ waaruit ik vandaag wakker ben geworden. Gedoucht en me klaar gemaakt. Koffie gedronken en toen moest toch echt mijn koffer dicht. Gelukkig heb ik een dikke kont en kon ik zo mijn koffer dicht duwen. Nu maar hopen dat hij niet te zwaar is. Ik kreeg nog een envelop met geld toegeschoven. Dat had ik echt niet verwacht, want was eigenlijk hier voor alleen kost en inwoning. Heel erg bedankt dus. Afscheid genomen van Wilma en hup richting vliegveld. Dag camping, dag Noorwegen! Edwin bracht mij en Denzel er heen. Onderweg een plas/rook pauze bij de vieste wc’s die ik ooit heb gezien. Gadverdamme. Ik vind niet snel iets vies, maar dit toch wel. Onze koffers ingecheckt(gelukkig waren ze niet te zwaar!!) en wat gegeten met zijn 3e. Afscheid genomen van Edwin en door de douane heen samen met Denzel. Even gewacht en geplast en toen konden we het vliegtuig in. Duurde nog wel even voordat we omhoog gingen, maar de vlucht zelf ging erg snel. Vond het wel fijn om samen met Denzel terug te vliegen, toch gezelliger. Hallo Nederland, daar zijn we weer. Op de koffer moeten wachten, maar kon Davey en mama al wel zien staan. En toen ik eindelijk mijn koffer had, kon het knuffelen beginnen. Papa, mama, Kimberly en Davey kwamen me op halen. Wat super fijn om ze weer te zien. Ook al waren het maar 6 weken, ik heb ze meer gemist dan toen ik in Engeland woonde. Dag Denzel, tot snel! Op naar huis om te gaan bbqen bij tante Karin.

Dit was mijn avontuur weer. De 6 weken zijn achteraf gezien zo voorbij gevlogen. Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad. Soms waren er wel wat dagen bij, dat er niks te doen was. Daar baalde ik dan wel van, maar daar kun je helemaal niks aan doen. Ik heb hele leuke mensen leren kennen. Wilma, Edwin, Denzel, oma Jenny, opa Jacob, Rick, Janet en Roelof bedankt voor de gezelligheid op de camping, de leuke Hollandse avonden, de afwasmomenten, samen eten en vooral echt de gezelligheid. Zonder jullie was het heel anders geweest die 6 weken. Tante Godi, ome Frits, Fieke en Yvon jullie wil ik bij deze ook nog even bedanken voor de steun, de knuffels en de gezelligheid. Ik kan weer zeggen dat ik frietjes(patat voor die uit Drenthe!) en hamburgers kan bakken als de beste, gras kan maaien, wc’s kan poetsen, een heel klein beetje Noors kan praten/verstaan en vooral dat ik weer een avontuur heb beleefd wat niemand mij ooit nog af zal nemen. Op naar het volgende….

Liefs, Samantha

  • 28 Augustus 2011 - 19:39

    Mama :

    Nou dat was het dan!
    Ben erg blij dat je er weer bent en dat je weer een avontuur rijker bent.
    Waar de volgende reis naar toe gaat kan ik al wel raden maar eerst even sparen war sam! dikke kus

  • 28 Augustus 2011 - 19:46

    Papa:

    was weer een mooi eind aan dit verhaal gelukkig alles weer goed verlopen en gezond thuis gekomen op naar amerika groetjes je vader

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Het campingleven in Noorwegen

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2011

Dag Noorwegen!

11 Augustus 2011

Herfst!

07 Augustus 2011

Elanden, beer en slang

04 Augustus 2011

Gezellig!

31 Juli 2011

2 weken te gaan!
Samantha

Actief sinds 29 Maart 2010
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 36094

Voorgaande reizen:

29 Februari 2012 - 15 Maart 2012

Vakantie naar mijn au pair familie!

05 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Het campingleven in Noorwegen

19 Juni 2010 - 23 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: