Herfst! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Samantha Klerx - WaarBenJij.nu Herfst! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Samantha Klerx - WaarBenJij.nu

Herfst!

Door: Samanthaklerx

Blijf op de hoogte en volg Samantha

11 Augustus 2011 | Noorwegen, Oslo

Lieve allemaal,

Het is bijna zover. Nog maar 3 nachtjes slapen. Heb mijn koffer al klaar staan en de laatste was zit er nu in. Vanavond gaan we nog uiteten met ons dream team en morgen ga ik nog bij tante Godi logeren. Dus dan gaat de tijd lekker snel. Heb het nu toch wel gehad, maar de laatste weken zijn nog zo leuk geweest. Heel gezellig met alle Nederlanders, dus dat was heel fijn! Die zijn nu natuurlijk naar huis, maar gelukkig heb ik Denzel nog wel. Denzel en ik vliegen met dezelfde vlucht naar huis. We worden zondag naar Oslo Gardermoen(vliegveld) gebracht. Dus we hoeven ook niet met al onze spullen met de bus te gaan. Gelukkig.

7-augustus-2011

Vandaag gewoon weer mijn standaard dingetjes gedaan. Tegen de middag zijn we naar het Flotermuseum gegaan. Samen met Wilma, Denzel, Janet, Roelof en Rick. Met goede moed gingen we er naar toe. Het museum ligt aan de overkant van het meer, dus lekker dichtbij. Eenmaal daar aangekomen, was het nogal een rommel. Nadat we de buiten wc hadden gezien, vroegen we ons toch wel af waar dat museum nou was. Wilma was het maar even gaan vragen. Een oude meneer(net zo oud als dat museum zelf gok ik) kwam ons helpen. Hij opende een gebouwtje(wat dus het museum bleek te zijn). Het was erg klein. Het museum ging over het kappen en vooral over het vervoeren van het hout op het meer en de aangrenzende rivier. Het werd vooral uitgebeeld door houtsnijwerk over alle activiteiten. Toch nog best leuk. We moesten er toch nog iets van maken, dus we zijn terug naar de auto gelopen via een toeristische route(lees: 3 min lopen door een klein bosweggetje!). Echt de moeite waard dus, eens maar nooit meer. We zijn toen nog een rondje om het meer gaan rijden. Kon natuurlijk weer moeilijk mijn ogen open houden, zoals gewoonlijk. Even boodschappen gedaan bij de Joker en hup terug naar de camping. Gezellig met zijn alle gegeten en ’s avonds was het weer tijd voor ‘de Hollandse avond deel 3’. Gezellig wat zitten drinken bij Roelof en Janet met zijn allen. En natuurlijk ook gerummikubd, want dat hoort erbij! Denzel bleef gezellig bij mij logeren, want hij was te lui om terug naar Wilma en Edwin te fietsen! Was weer een gezellig dagje zo! Over 1 week ben ik weer fijn thuis.

8-augustus-2011

Ik was om 8 uur opgestaan, Denzel sliep nog. Ben gaan douchen en heb alles gepoetst. Rond een uur of 10 vond ik het toch wel eens tijd dat Denzel wakker werd. Ik ben toen met de pannendeksels hem gaan wakker maken. Hij vloog een halve meter de lucht in, GELUKT! Deze dag is zo langzaam voorbij gegaan, niet normaal. Was niet echt veel te doen op de camping, dus weinig werk. We hebben heel de dag in de kiosk gehangen. ’s Avonds nog gezellig met zijn alle aardappels, groenten EN gehaktballen gegeten. Laatste avond met zijn alle, want morgen gaat bijna iedereen naar huis. Helaas! ’s Avonds nog wat koffie gedronken met zijn allen. Afscheid genomen van Roelof, Janet en Rick en de andere Nederlanders. Denzel en ik hebben nog een skelterrace gehouden en natuurlijk had ik gewonnen(haha!) De tijd vliegt hier toch wel voorbij, alleen vandaag was een beetje een saaie dag overdag. Maar het aftellen is nu toch echt begonnen.

9-augustus-2011

Om half 9 de kiosk gepoetst en toen afscheid genomen van oma Jenny en Opa Jacob. Ze vertrekken vandaag terug naar Nederland. Ze zijn hier 8 weken geweest, dus ze waren er ook wel aan toe om terug te gaan. Ben met Wilma naar Wilma’s nieuwe massagepraktijk in Rena gegaan. We hebben daar geverfd en gepoetst. Met een schuursponsje de vieze vloer afzitten poetsen, maar het resultaat mocht er wezen. Gezellig een broodje op tussen de middag en de laatste dingen nog afgeschrobd. Even nog boodschappen gedaan en eenmaal terug op de camping ben ik even op bed gaan liggen. Heb de laatste tijd heel veel last van mijn ogen. Dus ik laat mama maar weer eens een afspraak maken bij de oogarts. Eten gekookt en lekker gegeten. Vis! Tante Godi, Fieke en Yvon kwamen nog langs, want ze hadden een afspraak bij Wilma. Fieke en Yvon kregen nagellak op en Yvon kreeg ook nog een gezichtsbehandeling. Was weer een gezellige boel. Gezellig met Fieke nog Samson en Gert liedjes zitten zingen, jeugdsentiment. Verder lekker niks meer gedaan. Alleen was niet zo moe, omdat ik ’s middags had geslapen. Rond een uur of 2 viel ik dan eindelijk in slaap.

10-augustus-2011

Toen ik vanmorgen in de kiosk kwam, had Freek alles al schoon. Dus ik ben toen maar mijn hutje een beetje gaan opruimen en heb wat was van de camping gewassen. Ook nog wat hutjes gepoetst. ’s Middags heb ik, ja je leest het goed, zitten vissen! Helemaal zielig alleen aan de waterkant. Gelukkig had ik mijn ipod, anders had ik het nog geen 5 min uitgehouden. Na 30 minuten moest ik weer de kiosk in, ach wat jammer nou! Het blijkt maar weer dat ik totaal geen geduld heb. Maar nu kan ik wel zeggen dat ik heb zitten vissen hier. Als je in Noorwegen bent, heb je dat toch ooit moeten doen. Het lijkt hier trouwens wel herfst. De bomen verkleuren al, de wind waait hard en is ijskoud en morgen geeft hij 5(!!!) graden aan. Verder weer in de kiosk gehangen en samen met Denzel ons zitten vervelen en elkaar zitten te vervelen. Weer even verder met de was gegaan en mijn hutje weer verder opgeruimd. Heel veel spullen zitten al in mijn koffer. Om half 6 met zijn 4e zitten eten(want Wilma had een klant). Gezellig staan afwassen, wc’s gedaan en toen was de werkdag alweer voorbij. Heb met mama, papa, Kimberly en Michel zitten skypen(was weer live op de tv te zien). Erg gezellig. Daarna nog met Davey geskypt en toen lekker gaan slapen. Nog maar 4 nachtjes slapen, nog eventjes! Sweet dreams!

Heel veel liefs,

Sam

  • 11 Augustus 2011 - 09:26

    Berdiene:

    Jeeeeeetje, wat koud! Nou, je gaat van de kou naar de regen kan ik je vertellen!
    En ik heb ook niet het geduld voor vissen hoor. Saaie bedoeling :P
    Ik had Hallmark al een boze mail gestuurd haha :P Blij dat ti toch nog is aangekomen!
    Tot over heel snel alweer!
    xxxx

  • 12 Augustus 2011 - 06:06

    Mama :

    Tralala nog 2 nachtjes en dan is het zover! Ben blij dat je erachter ben gekomen dat je geen geduld hebt haha
    nog veel plezier en we gaan je zien!!!!

  • 13 Augustus 2011 - 16:46

    Opa Jacob Oma Jenny :

    Wij hebben jouw verslag met veel plezier gelezen en alle foto,s bekeken,wij vonden het heel fijn jou te leren kennen en wensen jou een goede toekomst toe en heel mischien zien wij elkaar weer. Een goede vlucht terug naar huis. Groetjes en veel liefs van ons

  • 15 Augustus 2011 - 18:13

    Els (Bakker Bart):

    Hee Sammetje..Als je dit leest ben je weer lekker thuis..
    Heb nog geen berichtje geplaatst, maar wil je wel ff laten weten dat ik al je verhalen weer met veel plezier heb gelezen.
    Je wordt nog een echte wereldreiziger. Allemaal goed voor "het rugzakje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Het campingleven in Noorwegen

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2011

Dag Noorwegen!

11 Augustus 2011

Herfst!

07 Augustus 2011

Elanden, beer en slang

04 Augustus 2011

Gezellig!

31 Juli 2011

2 weken te gaan!
Samantha

Actief sinds 29 Maart 2010
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 36094

Voorgaande reizen:

29 Februari 2012 - 15 Maart 2012

Vakantie naar mijn au pair familie!

05 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Het campingleven in Noorwegen

19 Juni 2010 - 23 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: