Schok! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Samantha Klerx - WaarBenJij.nu Schok! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Samantha Klerx - WaarBenJij.nu

Schok!

Door: Samanthaklerx

Blijf op de hoogte en volg Samantha

25 Juli 2011 | Noorwegen, Oslo

Lieve allemaal,

Wat een schok, die beelden, verhalen en foto’s van de rampen in Oslo. Wat ben ik blij dat ik veilig en wel al op de camping zat. Die man die heeft geschoten woonde in Rena, erg dicht bij dus. Om 12 uur was het 1 minuut stilte om de 91 slachtoffers te herdenken. Er zijn zelfs nog wat mensen(lees jongeren) vermist. Dat iemand zoiets kan doen, snap ik niks van. Het is hier ook het verhaal van de dag/week. De kranten staan vol met foto’s van vermiste en doden. Erg schokkend vind ik dat . Had ook veel smsjes, krabbels en facebookberichtjes gehad of ik toch zeker wel veilig terug was uit Oslo. Gelukkig wel. Nog bedankt daarvoor! Verder gaat het hier gewoon allemaal door. Dat moet natuurlijk ook, maar het blijft een schokkend iets!

20-juli-2011

Kiosk en wc’s gepoetst. Ook nog wat grasgemaaid en naar de supermarkt geweest. Verder niet zo heel veel gedaan vandaag. Wel gekookt en afgewassen, natuurlijk. ’s Avonds met papa, mama, Kimberly, Michel en Davey geskypt! Gezellig zo met zijn alle tegelijk. Ik was live op de tv te zien. Ben ik toch ooit nog een keer op tv geweest! Was top.

21-juli-2011

Vandaag was een stralende dag, heerlijk. Dat betekend: Hard werken! Maar dat is juist heel fijn. De dag vliegt dan voorbij. ’s Ochtends mijn gewone dingen gedaan. Kiosk en wc’s poetsen. Daarna heel de dag in de kiosk gestaan, want er moest friet gebakken worden. Heel het strand lag op ten duur vol! Fieke was ook op ’t strand, dus die moest natuurlijk wel even een ijsje komen eten. Echt heerlijk zulke dagen. We hebben van de schoonmaakster van het grote toiletgebouw een werk t-shirt met onze naam erop gekregen, wat een cutie! Meteen aangetrokken. ’s Avonds maar een vette hap tussendoor gegeten, omdat het zo druk was. Werd er wel wat misselijk van, want je staat natuurlijk heel de dag al in die vieze vette lucht. Verder nog een frisse duik genomen in het meer, gecomputerd en opgeruimd. Het water was 20 graden, zo warm hebben we het nog niet gehad hier in die 2,5 week. Hopelijk komen er meer van zulke dagen; lekker druk, veel te doen en ’s avonds kapot van de lange dag, maar wel voldaan.

22-juli-2011

Kiosk+ wc’s schoongemaakt en nog de dranken koelkast bijgevuld. Davey gaat vandaag op vakantie, dus ik wilde nog graag met hem skypen. Zul je altijd zien, op zulke momenten doet het internet het niet. En ja hoor, vandaag dus ook niet. Toen heeft hij me toch maar even gebeld, gelukkig! Maar ik baalde echt heel erg. Daarna( naar veel oponthoud) gingen Freek, Denzel en ik op weg naar Elverum. Het skog-museum stond vandaag op de planning. Ik ben d’r al 2 x geweest, maar de rest nog niet. Denzel en ik keken plaatjes, terwijl Freek alles in het Noors(!) wilde lezen/vertalen/opzoeken in zijn woordenboek. Ik werd er niet goed van! Daarna moest hij nog voor een tent in 2 winkelcentra zijn, dus ik heb daar even een cadeautje voor tante Godi gekocht. Er is vandaag iets vreselijks gebeurd. Een bomaanslag en een schietpartij in Oslo. Wat verschrikkelijk. Ik hou de komende dagen het nieuws goed in de gaten. Wat erg! Het begon hier te gieten, kwam met bakken uit de hemel gevallen. Nog even gedoucht en wat opgeruimd. En toen ben ik maar lekker gaan slapen. Sweet dreams!

Afgelopen weekend ben ik bij tante Godi geweest. Meer daarover in mijn volgende blog.

Lots of love and hugs! x

  • 25 Juli 2011 - 13:03

    Mama :

    hey sam
    Het was echt wel een schok
    wat was ik blij dat je al terug was op de camping!
    Verder is het weer een mooi verslag.
    Nog 3 weken en dan.......

  • 25 Juli 2011 - 18:27

    Johan Klerx:

    hallo lieve dochter weer een beetje van de schrik bekomen .je ziet maar weer overal rare mensen met een kronkel in de hersens verder was alles goed gelukkig met jouw mooi nieuw verslag leuke en gekke foto,s een te gekke lesauto en verder alle liefs uit drunen kus je vader

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Het campingleven in Noorwegen

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2011

Dag Noorwegen!

11 Augustus 2011

Herfst!

07 Augustus 2011

Elanden, beer en slang

04 Augustus 2011

Gezellig!

31 Juli 2011

2 weken te gaan!
Samantha

Actief sinds 29 Maart 2010
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 36094

Voorgaande reizen:

29 Februari 2012 - 15 Maart 2012

Vakantie naar mijn au pair familie!

05 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Het campingleven in Noorwegen

19 Juni 2010 - 23 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: