Regen in Noorwegen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Samantha Klerx - WaarBenJij.nu Regen in Noorwegen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Samantha Klerx - WaarBenJij.nu

Regen in Noorwegen

Door: Samanthaklerx

Blijf op de hoogte en volg Samantha

10 Juli 2011 | Noorwegen, Oslo

Lieve allemaal,

Daar zijn we weer. Het is nu zondagmorgen en ik heb al lekker gedoucht en ga zo maar eens een ontbijtje maken. Iedereen zal daar nog wel slapen, want iedereen zal wel zijn gaan stappen gister. Ik hoop dat het vandaag een beetje mooi weer gaat worden, want dan komen tante Godi en de kids hier zwemmen. Ik denk dat ik over 2 weken een paar dagen naar Oslo ga. Dan heb ik iets om naar uit te kijken. Ik wil hier ook nog een rondje om het meer gaan fietsen. Dat is 65 km, dus dat is best te doen. Vandaag komt Freek en eerlijk gezegd heb ik daar echt zin in. Dan zit ik niet elke avond alleen hier op de camping. Geen idee wat voor een jongen het is, maar hij zal best wel aardig zijn! We zullen zien. Over precies 5 weken ben ik al weer terug. Dus dat valt mee.

8-juli-2011

Het is vandaag vrijdag. Ben de dagen hier een beetje kwijt. Ze zijn allemaal zo hetzelfde. Of het weekend is of niet, er moet gewerkt worden op de camping. Op tijd opgestaan en de kiosk schoongemaakt en wat drank bijgevuld. Vandaag hadden ze slecht weer, veel regen, voorspelt. Gister zei Edwin dat ik vandaag niet echt veel hoefde te werken, maar dat ik wel aan school kon gaan zitten werken. Dat heb ik dus ook heel de dag gedaan. Buiten en in de kiosk, want af en toe moet er toch nog wat friet worden gebakken. Ben flink opgeschoten met school. Een week nadat ik terug ben heb ik mijn eerste echte examen, dus er moet hard geleerd worden! Om half 7 mee opgeruimd en gepoetst en daarna met zijn 3e gegeten. Als het mooi weer is, is de kiosk tot half 9 open, maar dat was vandaag niet. Ik heb lekker gedoucht en toen nog wat uitzendinggemist terug gekeken(GTST of course!). Elke avond is hier hetzelfde. Ik ga douchen en doe nog wat op de computer en ga slapen. Best saai, dus ik hoop dat ’t anders gaat worden. Daar moet ik zelf natuurlijk wel wat voor doen, maar ik zit hier wel elke avond alleen op de camping. En dan heb ik toch geen zin om iets te gaan doen.

9-juli-2011

Zo, vannacht ging het tekeer met de regen! Niet normaal! Moest er gewoon een paar keer vannacht er uit om te gaan plassen door al die regen! Gelukkig slaap ik in een hutje boven de grond, dus ik krijg geen natte voeten hier! Half 9 de wekker, kiosk schoongemaakt en even naar het dorp gefietst om naar de supermarkt te gaan. Wel een lekker fietstochtje. Dan ben ik even van de camping af. Wat brieven op de post gedaan. En vandaag mijn eerste kaart ontvangen van papa en mama. Doet me toch altijd goed(ook al zit ik hier nog geen week). Heel de dag bij de kiosk gehangen, maar er waren heel weinig klanten. Heb dus nog wat zitten leren en vooral veel tijdschriften gelezen. Het liefst werk ik heel de dag gewoon hard door ipv heel de dag wachten om klanten. Daar moet ik echt nog erg aan wennen. Als het weer nou iets beter zou gaan worden, dan komen er meer mensen naar het strand, dus meer klanten. De moeder van Edwin had tomatensoep gemaakt, heerlijk! Ik ben om 7 uur met de ouders van Edwin de bergen in gegaan om daar rond te rijden. Heel mooi zeg! Lief dat ze vroegen of ik mee wilde. De zon scheen en het uitzicht was prachtig! Nu weet ik weer waarom ik Noorwegen zo’n mooi land vind! Om half 10 waren we weer thuis. Ik heb nog wat tv gekeken en toen lekker mijn bed in gegaan. Gek zo’n zaterdagavond. Normaal lig ik nooit zo vroeg op bed op een zaterdag. Geen uitgaan voor mij hier, dat wordt afkicken dus.

Hadebra, zoals ze hier zeggen!
xxxx

  • 10 Juli 2011 - 07:57

    Mama :

    Hey Sam
    Goed bezig voor school(ben trots op je
    zoals gewoonlijk)
    Nou dat wordt zadelpijn denk ik als je dat meer gaat rond fietsen maar het lijkt me wel vet! Leuke foto!
    Dikke kus

  • 10 Juli 2011 - 08:44

    Johan:

    hallo samantha een heel leuk verhaaltje .mooie foto,s maar gelukkig komt er dan iemand om je eenzame avonden [nachten] op te vullen . nog veel plezier vandaag met tante gody en tot snel weer lekker thuis kus je vader.

  • 10 Juli 2011 - 11:48

    Leonie :

    Hoi lieve Sam,
    Wat ben je toch weer lekker ondernemend kind, ben trots op je!
    We hebben je vannacht wel gemist hoor, toen ik een eitje ging bakken voor jouw vriendje terwijl andere (lees Rob) mensen wilden slapen!
    En zoals gewoonlijk is de boel hier vanochtend weer ouderwets onder gegonst. =)
    Groetjes uit Nieuwkuijk, ook van ons Robbie!

  • 10 Juli 2011 - 12:02

    Zusje :

    Lieve sam,

    Zoals gewoonlijk schrijf je alles weer mooi op!
    en je wordt nog een sportief dadelijk zeg:o nou heel veel plezier nog en ik lees en hoor het wel weer,

    liefs

  • 10 Juli 2011 - 17:57

    Lian Bax:

    Leuk om te horen dat je het toch goed maakt.
    Mooi foto`s idd.
    En wat gezelschap is dan toch ook weer leuk.
    groetjes

  • 11 Juli 2011 - 07:31

    Gerard Smits:

    Mooie verslagen Samantha .....
    Geniet ervan je bent straks weer en ervaring rijker !
    Maaike is weer veilig thuis en heeft het bere goed gehad in Denemarken en was eigenlijk wel bl ij dat ze alleen gegaan is want nu was ze aangewezen op de denen en leerde dus snel veel dingen.
    Gr XX Ome Gerard

  • 11 Juli 2011 - 18:39

    Tante Karin:

    Hoi Samantha,
    Klein berichtje van mij. Bedankt voor je kaart, hopelijk word het weer nog wat beter daar. En als je thuis bent mag je bij ons friet en hamburgers komen bakken. Veel plezier nog en tot je volgende verslag!!!
    XXXX-jes en knuffels,
    tante Karin

  • 12 Juli 2011 - 14:34

    Berdiene:

    Mooie foto's, Sam! Heb je ook een foto's van je kiosk? Of heb ik die gemist.. Ben wel benieuwd namelijk :P Of eentje van jou dat je aan het frieten bakken bent, hihi. Oslo lijkt me trouwens echt gaaf! Geniet er nog van en tot over een paar weekjes alweer! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Het campingleven in Noorwegen

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2011

Dag Noorwegen!

11 Augustus 2011

Herfst!

07 Augustus 2011

Elanden, beer en slang

04 Augustus 2011

Gezellig!

31 Juli 2011

2 weken te gaan!
Samantha

Actief sinds 29 Maart 2010
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 36122

Voorgaande reizen:

29 Februari 2012 - 15 Maart 2012

Vakantie naar mijn au pair familie!

05 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Het campingleven in Noorwegen

19 Juni 2010 - 23 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: