Aanval van de muggen! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Samantha Klerx - WaarBenJij.nu Aanval van de muggen! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Samantha Klerx - WaarBenJij.nu

Aanval van de muggen!

Door: Samanthaklerx

Blijf op de hoogte en volg Samantha

08 Juli 2011 | Noorwegen, Oslo

Lieve allemaal,

Ik heb er al 3 nachtjes slapen opzitten, maar moet er nog wel minimaal 10 keer zoveel! Het is echt rotweer nu. Kan niet zo veel doen vandaag, dus ga mooi wat zitten leren en een wasje draaien. Ik moet nog steeds erg wennen. Het is wel erg leuk en gezellig, maar die taal blijft een probleem. Ook moet ik heel veel aan thuis denken, maar ik hoop dat ’t minder gaat worden en dat ik hier voluit kan gaan genieten net zoals ik in Engeland deed.

6-juli-2011

Mijn eerste werkdag vandaag. Ik heb geen flauw idee wat ik moet gaan doen, dus we zien het wel. Om kwart over 8 ging de wekker en ik was helemaal lek geprikt door die rot muggen. Ontbeten en aangekleed en op Edwin gewacht. Edwin en Wilma wonen niet op de camping, maar in het dorpje hier om de hoek. De kiosk gaat pas om 12 uur open, dus ’s ochtends kunnen er allerlei klusjes worden gedaan. Even een kop koffie op en ik mocht van Edwin even een rondje op de grasmaaier rijden om te kijken of het lukte. Dat ging prima, dus hup grasmaaien maar! Na een paar aanvaringen met bomen, en nadat ik op een schuin stukje bijna omsloeg met grasmaaier en al, zag het gras er toch wat mooier uit. Ik weet nu zeker dat als ik mijn rijbewijs ooit haal, ik echt een gevaar op de weg wordt. Even geluncht en toen was het tijd om frieten en hamburgers te bakken. Ik moet zeggen, ik ben er nog goed in ook. Het enige wat me in de weg staat is de taal. Ik spreek natuurlijk vloeiend Engels, maar ik moet zo wennen aan die Noorse taal dat me dat afschrikt. Ik kan niet eens zeggen hoe duur een ijsje is. Misschien toch een idee dat ik wat Noorse woorden ga leren, zodat ik me in ieder geval een beetje verstaanbaar kan maken tegenover de klanten. Heel de middag heb ik in de kiosk gestaan. Het was erg mooi weer, dus er waren ook wel wat mensen aan het zwemmen en die wilden natuurlijk een ijsje! De keuken van de kiosk sluit om half 7 en de kiosk zelf om 7 uur. Daarna moet er nog opgeruimd en gepoetst worden. Rond half 8 zaten we aan het avondeten. Best een lange dag dus, maar dan ben ik tenminste bezig en denk ik niet zo veel aan thuis. Even lekker de frietlucht van me af gedoucht en had 2 uur internet gekocht. Wilma is het wachtwoord kwijt van hun internetverbinding hier, dus ik had nog geen internet. Daarom had ik 2 uur internet gekocht om toch even te kunnen internetten. Rond een uur of 10 was ik wel moe, dus ben ik lekker gaan slapen. Ik schrok me vanmiddag trouwens kapot. Ik kom van het trapje bij mijn hutje af en stond bijna op een muis, jakkie bah!

7-juli-2011

Om half 9 de wekker gezet. Heel de nacht lopen spoken, want ik ben nu helemaal lek geprikt. Ik denk dat ik op mijn enkel wel 30 muggenbulten heb en op de rest van mijn lijf ook zo’n 100 stuks! Lekker krabben dus. Toen ik ging plassen, kwam er ineens een haas onder mijn hut uitgerent. Een gezellige beestenboel hier dus. De vloeren moesten nog schoongemaakt worden in de kiosk, dus dat heb ik samen met Edwin gedaan. Ook heb ik nog het frisdrank bijgevuld, dan komt mijn ervaring bij de bakker bart toch goed van pas! Ik moest nog wat spulletjes uit de supermarkt hebben, dus ben met mijn fietsje naar de supermarkt gefietst. Zo’n 5 min fietsen, dus dat is fijn. Onderweg kwam ik tante Godi tegen, die waren op weg naar mij. Heb dus even snel wat dingen bij de supermarkt ingeslagen en ben toen snel terug naar de camping gegaan. Geknuffeld met Yvon, want die had ik nog niet gezien. Fieke ging zwemmen en Yvon en ik gingen pootje baden. Toch had ik beter ook mijn bikini aan kunnen doen, want ik was zijk nat door al het gespetter! Tante Godi en de rest gingen daarna weer naar huis. Ik heb weer heel de middag in de kiosk rondgehangen, frietgebakken en ijs verkocht. Om half 7 weer opgeruimd en gegeten, gedoucht, gecomputerd en naar bed. Zondag komt Freek, een jongen die hier 2 jaar geleden ook heeft gewerkt. Daar ben ik wel heel blij om. Dan zit ik ’s avond tenminste niet meer alleen hier op de camping en kan ik af en toe een dagje weg. Slaap lekker iedereen!

Veel liefs, as usual!

  • 08 Juli 2011 - 19:53

    Mama:

    Hey sam
    Kijk jij uit op die grasmaaier, gevaar voor de campinggasten denk ik
    Misschien in de friettent gaan werken iets voor jou (geintje)
    Hopelijk word het weer beter en kan je je zelf een beetje verstaanbaar maken.
    Leuk dat tante godi is geweest en je nichtjes.
    Ik kijk weer uit naar je volgende verslag.
    Dikke kus


  • 08 Juli 2011 - 22:02

    Berdiene:

    Haaaaaai lieve Sam! Wat gezellig, zo'n beestenboel. Ik moest met je jakkie bah meteen aan een giraffe denken (die reclame weet je wel). Moest even grinniken. Het klinkt trouwens als de perfecte job voor jou, frietjes bakken :P Nou, geniet van de frietjes-muggen-ijsjes-misschien giraffen? en al die Noren en ik zie je volgende verslag wel verschijnen!
    xxxxxxx

  • 09 Juli 2011 - 04:05

    Leonie:

    "Ik weet nu zeker dat als ik mijn rijbewijs ooit haal, ik echt een gevaar op de weg wordt." Hahaha!
    Kijk nu al uit naar je volgende verslag! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Het campingleven in Noorwegen

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2011

Dag Noorwegen!

11 Augustus 2011

Herfst!

07 Augustus 2011

Elanden, beer en slang

04 Augustus 2011

Gezellig!

31 Juli 2011

2 weken te gaan!
Samantha

Actief sinds 29 Maart 2010
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 36123

Voorgaande reizen:

29 Februari 2012 - 15 Maart 2012

Vakantie naar mijn au pair familie!

05 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Het campingleven in Noorwegen

19 Juni 2010 - 23 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: