Lief vriendinnetje! - Reisverslag uit Eastleigh, Verenigd Koninkrijk van Samantha Klerx - WaarBenJij.nu Lief vriendinnetje! - Reisverslag uit Eastleigh, Verenigd Koninkrijk van Samantha Klerx - WaarBenJij.nu

Lief vriendinnetje!

Door: Samanthaklerx

Blijf op de hoogte en volg Samantha

31 Oktober 2010 | Verenigd Koninkrijk, Eastleigh

Lieve allemaal,

Weer een berichtje uit Engeland. Wat mis is iedereen soms toch. Ik hou mezelf heel sterk, maar dat kan niet altijd. Gelukkig is Britt inmiddels ook geweest. Het was heel fijn dat ze er was! Papa en Kimberly zijn een reisje aan het plannen, kan niet wachten! Het is vandaag halloween en ons huis is helemaal versierd. Zal er nog wel wat foto's van maken. Spannend, mijn eerst halloween. Ben erg benieuwd. Thanksgiving komt er ook aan en dan kerst en oud en nieuw. Dan nog een goed maandje en dan ben ik thuis. Wat vliegt de tijd dan toch eigenlijk. Volgend weekend is er een groot festival met vuurwerk en een optocht in Winchester, er komt weer een zangworkshop aan en een groot optreden. Ik vermaak me dus de komende weken wel! Ook ga ik nu best veel zwemmen, alleen vergeet ik steeds wanneer ik dat heb gedaan.

Maandag 18 oktober
Gelukkig was ik vandaag weer wat beter. Ik ben in de ochtend Eastleigh ingegaan met Gabriel. Hebben lekker gewandeld, want na dagen binnen zitten kon ik wel wat frisse lucht gebruiken. Daarna Jeremy van school gehaald en in de middag wat tv gekeken toen de jongens sliepen. Ook nog mijn kamer opgeruimd en toen was het weer het einde van de dag. Toch maar weer vroeg naar bed, want wil weer helemaal beter worden.

Dinsdag 19 oktober
Vandaag was ik weer niet zo lekker. Ik heb heel de dag lopen boeren(ja, lekker vies!). Ook was ik echt verschrikkelijk misselijk. Heb dus bijna niks gegegeten vandaag. Ik ben met Gabriel naar tots and tunes geweest in het children centre. We krijgen allemaal een boekje met liedjes erin, die zingen we dan. De kinderen vinden dat erg leuk en ik ook! Daarna komen de muziek instrumenten te voorschijn en is het tijd om muziek te maken. Op het einde is er nog tijd om verhalen voor te lezen. Ik vind het erg fijn dat er zulke dingen te doen zijn. Gaby vind het heel erg leuk. Veder heb ik gewoon gewerkt en ben ik 's avonds naar koor geweest. Ben iets eerder naar huis gegaan, want voelde me niet lekker worden, helaas.

Woensdag 20 oktober
Ben met Gabriel even naar Stay and play geweest. Ik vind daar niet zo veel aan, dus ga daar liever niet heen. Er zijn veelste veel kinderen en de mensen zijn niet zo aardig. Heb dus gewoon wat rondgelopen en naar het park geweest met Gabriel. Daarna Jeremy weer van school gehaald en thuis wat gewassen en opgeruimd en tv gekeken. Tegen de avond ben ik naar Winchester gegaan om wat te drinken met de meiden. We zijn naar een pub geweest. Was erg gezellig met Laura, Mimi en Celine. We zijn allemaal een beetje hetzelfde en denken vaak hetzelfde over dingen, dus het is altijd heel leuk! Ben niet te laat naar huis gegaan, want moet er morgen vroeg uit!

Donderdag 21 oktober
Vanmorgen om 6.15 liep ik al richting treinstation om ons Brittje op te halen in London. Eerst met de trein naar Southampton en dan met de bus naar London victoria. De busreis duurde zo'n 3 uur, maar heb wel even liggen slapen, dus ging best snel. Ik was wat vroeg in London dus heb eerst even uitgezocht waar Britt aan zou komen en toen ontbeten. Daarna gewacht en daar was ze dan! Zo fijn dat ze er was. Even lekker geknuffeld en toen richting London Victoria station gelopen om daar nog wat te eten. Gek om weer Nederlands te praten en het is heel gek dat Britt ineens in Engeland was. We zijn toen gaan lopen en hebben de Big ben en London eye gevonden. Britt was nog nooit in Engeland geweest. We hebben toen de weg gevraagt naar een shopping mall. Op naar Westfield met de metro. Wat een enorm winkelcentrum zeg! We keken onze ogen uit en hebben heerlijk geshopt! Britt en ik zijn nog al goed in shoppen samen. We hebben ook nog wat cultuur gesnoven en toen lekker gegeten en op naar de bus! Het was een lange dag, maar het was echt heel erg leuk! Thuis heeft Britt nog kennis gemaakt met Walter, de rest sliep al! Bedankt lief vriendinnetje!

Vrijdag 22 oktober
Helaas moest ik gewoon werken, maar nu kon Britt wel zien hoe mijn dagelijks leven eruit ziet. We hebben Jeremy en Walter naar school gebracht en zijn met Gaby naar tots and tunes gegaan. Jeremy weer van school gehaald en thuis wat tv gekeken en toen Walter gehaald. Daarna zijn we met de trein naar Southampton gegaan om daar nog wat te shoppen natuurlijk! Thuis lekker gegeten en toen was de dag weer voorbij!

Zaterdag 23 oktober
We wilden vandaag graag iets gaan ondernemen, maar wisten niet zo goed wat. Het was allemaal vrij duur of er ging geen bus of trein heen. Toen hebben we besloten om te gaan zwemmen in Romsey. Ik was nog nooit in Romsey geweest, maar we zaten wel in de goede trein en liepen toen ook de goede kant op. Het zwembad stelde niet zo heel veel voor, maar er was een bubbelbad, dus dat vonden we al lang goed! We hebben nog wat gedronken in Eastleigh en zijn toen met Stacy boodschappen wezen doen in een super grote supermarkt. Thuis lekker gegeten en weer tv gekeken.

Zondag 24 oktober
We hebben lekker uitgeslapen en liggen luieren in de ochtend. We zijn toen even Eastleigh in gegaan om wat drinken. Britt had The letters of juliet gekocht op dvd. We hebben wat lekkers gekocht en toen zijn we thuis dvd gaan kijken. Emily kwam 's avonds eten.
Maandag 25 oktober
De jongens hebben vakantie. Dat betekend dat ik dus absoluut geen vakantie heb, want nu moet ik ze alle 3 vermaken. Britt en ik zijn met ze naar de sportschool geweest. Wij konden dus lekker kletsen terwijl de jongens aan het spelen waren. Tegen de avond zijn we nog even Eastleigh ingegaan om wat te drinken(en te eten, want ik had natuurlijk honger). Nog wat lekkers gekocht om 's avonds in bed op te eten. In bed wat uitzending gemist gekeken en gekletst. Wordt alweer het laatste nachtje!

Dinsdag 26 oktober
Het was wat stom, want ik moest gewoon werken en kon Britt niet eens naar het treinstation brengen. Voelde me daar wel wat rot over. Gelukkig is Britt wel een wereldreiziger(zoals mama zei), dus ik wist wel dat ze het wel zou kunnen vinden. Nu jullie dit verslag lezen denken jullie misschien; Die hebben ook niet zo veel gedaan samen? Maar het was gewoon zo fijn dat ze er was en dat we weer lekker konden bijkletsen! Ik ben met de jongens naar de bibliotheek geweest om daar naar verhalen te luisteren. Was wel toevallig, want nu was er ook iets speciaals, omdat het bijna halloween is. We hebben daar zitten knutselen en toen was de morgen al bijna weer voorbij. Ik heb ze toen thuis lunch gegeven en ze daarna in bed gelegd. Even wat tijd voor mezelf. Heb de was gedaan en tv gekeken. 's Avonds weer naar koor geweest. Ging erg goed al zeg ik het zelf. Moest op het begin wel wat wennen bij de sopranen, maar het gaat echt super goed. Ik merk dat ik echt zo veel ben gegroeid, vooral met meerstemmigheid! Ik ga Britt nu weer erg missen denk ik.

Woensdag 27 oktober
Ik wilde met de jongens bij de sportschool gaan spelen. Door de regen daar heen gelopen, bleek dat het speelgedeelte dicht was, omdat het vakantie is! Zijknat geregend voor niks dus. Ben toen maar naar huis gegaan met ze en we hebben bankgehangen en wat zitten knutselen. Gelukkig ging de tijd wel snel en was het weer tijd om te eten en te slapen. Ik ben trouwens weer lekker verkouden, maar volgens mij samen met de halve wereld. Ik ben daarom ook erg vroeg naar bed gegaan, want de nachten zijn het ergst. Slapen kan ik niet door het hoesten. Komt allemaal wel weer goed!

Donderdag 28 oktober
Ben met de jongens naar de sportschool geweest, want vandaag was het speeldeel wel open. Ze waren echt in een niet-luisterende-vervelende-schreeuwende-jankende-rot-bui. Dus ik werd er wat chaggerijnig van. Het was ook Wiggle en Giggle, maar voor straf ben ik niet gegaan. Ze waren echt zo vervelend. Ben dus na het spelen naar huis gegaan en heb ze voor de tv gedumpt. De eerste 1,5 maand dat ik hier was, moest ik altijd met de 3 kids op pad. Nu ben ik zo gewend dat ik alleen met Gaby en soms met Jeremy erbij iets ga ondernemen, dus het was weer een zware week nu. Ben ik de middag ook even gaan liggen, want kon echt niet meer. Ik was super moe. Vaak als je dan zo moe bent en je gaat slapen, dan ben je nog meer moe dan eerst. Dit was natuurlijk bij mij ook het geval. Ben toen dus maar even een rondje gaan lopen buiten. Ik wilde eigenlijk gaan zwemmen, maar was toch niet zo'n goed idee. Jullie gaan trouwens echt van jullie geloof vallen. Vannacht toen ik weer lag te hoesten, werd er op mijn deur geklopt. Het was Walter met een kopje thee. Aardig van hem he! Ik moet wel zeggen. De laatste tijd doet hij echt zijn best. Ben ik wel heel erg blij mee.

Vrijdag 29 oktober
Stacy en Jeremy moesten naar de dokter vandaag. Ik ben samen met Walter en Gaby naar het children centre gegaan om daar halloween te vieren. Ze waren verkleed in hun draculla costuum. Ze zagen er erg leuk uit. Alle kinderen waren verkleed. Ik denk 1/3 was verkleed als pumpkin. We hebben gezongen, je kon gesminkt worden en nog vanalles meer. Op het einde was er nog een Fancy dress contest. En ja hoor, Walter en Gaby waren 2e! Ze kregen als cadeau een voorleesboekje. Was echt een hele leuke ochtend. In de middag verveelde ik me een beetje, dus heb toen besloten om te gaan koken. Ben eerst boodschappen gaan doen en toen aan de slag gegaan. Heb pasta gemaakt met garnalen, room, uien, champignons, tomaat, knoflook en courgette gemaakt. Het was goed gelukt al zeg ik het zelf. Volgens mij vonden ze het ook wel lekker, want alles was op!

Zaterdag 30 oktober
Weekend! Dus dat betekend dat ik niet hoef te werken. De kids zijn natuurlijk altijd om je heen, dus je werkt dan toch wel. Maar ik probeer altijd zo min mogelijk te doen. Heb proberen uit te slapen, maar met drie schreeuwende jongens gaat dat eigenlijk nooit. Heb in de ochtend mijn kamer gepoetst/gestofzuigt en ook mijn badkamer helemaal schoongemaakt. Mijn kledingkast is ook weer netjes. Goed bezig al zeg ik zelf, zo vroeg op de morgen. Ben toen gaan douchen en richting Winchester gegaan. Heb daar wat rondgelopen en toen had in zangles. Ik ben deze week zo verkouden geweest, dus zangles was niet zo'n succes. Mijn stem kon het gewoon niet aan. Het was wel erg gezellig. Het was bij Savanna thuis. Dinsdag moet ik optreden bij koor. In de pauze treed meestal iemand op. Ik heb dit een paar weken geleden ook gedaan en nu dus weer. Erg leuk! Vooral, omdat ik niet bij student performance night kan zijn. Ik had daarna met Mimi(miriam) afgesproken om te gaan eten. Heb tussendoor ook even een zonnebankje genomen. Niet om bruin te worden, maar de dokter had gezegt dat 't goed voor mijn infectie op mijn huid is. Daarna met mimi wat rondgelopen en toen al vroeg bij een italiaans restaurantje wat gegeten. Ik had een heerlijke pasta. Het was heel leuk en gezellig om weer bij te kletsen. Daarna ben ik weer met de trein naar huis gegaan. Walter was heel de dag niet thuis, want hij had 2 solicitatiegesprekken. Toen hij 's avonds thuis kwam zei hij dat 't goed was gegaan, maar dat is alles wat ik nu weet. Even nog wat tv gekeken en gekletst met Stacy en toen was het weer half 11, tijd om naar bed te gaan.

Ik ga lekker nog genieten hier, want voor je het weet ben ik weer terug! Ik ben trouwens aan het kijken wat ik voor studie wil, maar elke dag wil ik weer iets anders. Schiet niet echt op dus zo. We zullen zien!

Veel liefs as usual! xxxxx Samantha

  • 31 Oktober 2010 - 10:57

    Britt:

    Ahh lief! ik ga je nu ook meer missen hoor, maar ik vond het super leuk om iedereen te zien en om te zien wat je daar allemaal uitspookt haha xx

  • 31 Oktober 2010 - 11:25

    Roel:

    Altijd weer leuk om te lezen,, ik merk wel dat je je echt thuisvoelt daar! Geniet er nog maar van zolang het kan!

  • 31 Oktober 2010 - 11:31

    Berdje:

    Aaah leuk verhaal Sam! Is het bij jullie dus ook net zulk kak weer als bij ons? Ik ga meer weer verder met leren.. En snel helemaal beter worden he! xxx

  • 31 Oktober 2010 - 12:16

    Leo's :

    Vond 't weer leuk om je verslag te lezen, lieverd. Hopelijk ben je nu weer helemaal opgeknapt & van je verkoudheid af. Advies van de diëtist: lekker veel vitamientjes eten! (Maar max 2 stuks fruit, anders wordt je een dikkie, hihi.)
    Super grappig trouwens dat Walter ineens met dat kopje thee aan kwam zetten, hoezo anti-climax, haha!
    Vindt je 't goed als je me woensdagavond weer belt?
    Ik heb je dan (hopelijk) belangrijk nieuws te vertellen! :D
    xxxxxxx

  • 31 Oktober 2010 - 17:08

    Mama:

    hey engelse
    het gaat je goed af lees ik wel en dan die walter, zo is het toch beter.
    waarschijnlijk ben je nu aan het halloween vieren, veel plezier!
    heel veel knuffels en dikke kus

  • 31 Oktober 2010 - 17:11

    Papa:

    he lieve sam
    weer een super verslag, nu harry mulisch dood is zoeken ze een nieuwe schrijfster. Iets voor jou misschien???
    dikke kus en hou van je

  • 31 Oktober 2010 - 17:51

    Lian Bax:

    Fijn te horen dat die bezoekjes je veel goed doen.
    Je bent een taaie dus hier sla je jezelf ook nog wel doorheen de rest van de tijd.Kan niet wachten om je alle foto`s te laten zien van het feest.(nog steeds jammer dat je er niet bij kon zijn).
    Blijf genieten en tot hoors.
    xxxxx lian (tante haha)

  • 01 November 2010 - 21:18

    Ramona:

    Wat een gezelligheid daar zo met Britt samen! Leuk hoor!
    Er is wel veel voor de kinderen te doen dan daar, dat is wel fijn denk ik!

    Ik heb je nu al wel heeeeel lang niet gezien!

    Geniet er nog van!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Eastleigh

Mijn eerste reis

Het au pair leven hier!

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2011

Goodbye!

21 December 2010

Stomme Sam!

05 December 2010

SNOW!

26 November 2010

Pap & Kimberly

18 November 2010

All the leaves are brown and the sky is grey
Samantha

Actief sinds 29 Maart 2010
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 36111

Voorgaande reizen:

29 Februari 2012 - 15 Maart 2012

Vakantie naar mijn au pair familie!

05 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Het campingleven in Noorwegen

19 Juni 2010 - 23 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: