Mama. - Reisverslag uit Eastleigh, Verenigd Koninkrijk van Samantha Klerx - WaarBenJij.nu Mama. - Reisverslag uit Eastleigh, Verenigd Koninkrijk van Samantha Klerx - WaarBenJij.nu

Mama.

Door: Samanthaklerx

Blijf op de hoogte en volg Samantha

18 Oktober 2010 | Verenigd Koninkrijk, Eastleigh

Hoi allemaal,

Het is weer even geleden dat ik hier een verslagje heb geplaatst, dus het is nu weer de hoogste tijd. Mama is inmiddels geweest, was echt helemaal super. Ik ga haar nu 100x zo erg missen. Morgen zit ik hier 4 maanden, nog maar 4 te gaan. En misschien zelfs nog minder. Stacy en Walter zijn er al heel lang mee bezig om Walters moeder hier naar toe te halen. Nu zijn de dingen nog niet rond met het visum, maar ze kan hier wel voor 6 maanden komen en dan weer gaan. De planning is dat ze tussen januari/februari komt. Als ze komt kan ik dus gaan. Klinkt hard, maar ik vind het van de andere kant ook wel weer fijn. Het is niet dat ik het niet naar mijn zin heb, maar het is soms best moeilijk hier. Op een of andere manier heeft mama me dat onbewust toch wel laten inzien. Om maar wat kleine voorbeeltjes te noemen: We hadden niet eens chloor of een wc borstel hier in huis. Mama heeft dat nu voor me gekocht. De stofzuiger werkt niet. We weten niet hoe de verwarming werkt. Soms is er niks te eten in huis. Het zijn allemaal maar kleine dingen, maar wel dingen die belangrijk zijn. Het is wel weer een wat langer verslag, maar hoop dat jullie toch de tijd nemen om het te lezen.

Zaterdag 2 oktober
Ik ben gister avond niet meer weg geweest. Er waren nog niet echt plannen, want Laura wist niet tot hoelaat ze moest werken. Dus ik besloot om maar lekker thuis te blijven, is af en toe ook wel fijn. Ik ben rond half 9 opgestaan en heb me klaar gemaakt voor mijn optreden. Heb even wat opgeruimt en wat aangerommeld. Ik moest om kwart voor 1 in Southampton zijn. Het optreden was gepland om 1 uur, maar de groep voor ons liep uit, dus we begonnen pas rond half 2. Het was in een ruïne van een kerk. Mijn eerste engelse optreden, erg leuk! We waren maar met 3 sopranen, maar met zijn 3e hebben we het goed gedaan denk ik! Het was echt heel leuk en fijn om weer op te treden, want dat is een tijdje geleden. Ik denk dat de laatste keer was met het kerstoptreden van mijn koor. Dus dat is echt heel lang geleden! Voelde weer goed om op het podium te staan. Na het optreden nog wat gedronken met een vrouw van koor en naar de andere optredens gekeken. Rond half 5 was ik thuis. Stacy ging met Walter naar een kinderdisco en ik heb Jeremy en Gabriel in bad gedaan en wat gewassen en opgeruimt. Wilde eigenlijk uitgaan, maar er is niks van gekomen. Beetje saai weekend, maar wel goed voor mijn portemonnee. Heb wat tv gekeken met Stacy en Walter en toen viel ik in slaap op de bank, dus ben maar richting mijn bed gegaan toen.

Zondag 3 oktober
Ik was rond half 10 wakker. Wat thee gedronken en me klaar gemaakt voor de dag. Ik zou eigenlijk met een nieuwe au pair afspreken, maar ze kon ineens niet. Ik heb wat zitten computeren en tv gekeken. De rest ging een dagje weg richting London. Ik ben rond 2 uur richting Winchester gegaan om met mijn duitste vriendinnetjes wat te gaan drinken. Was erg gezellig. We hebben eerst wat gedronken bij de starbucks en toen wat gegeten bij een pub. Het was een gezellig dagje zo met al die meiden! Rond 7 uur was ik thuis en Stacy smsde dat ze er pas over 3 uur zouden zijn. Heb dus lekker niks gedaan en vroeg mijn bed in gegaan. Ik werd natuurlijk wakker toen ze thuis kwamen, maar verder heb ik heerlijk geslapen!

Maandag 4 oktober
'Monday, Monday can't trust that day'. Ja, het is weer maandag. Een nieuwe werkweek. Ik vind de maandagen eigenlijk wel heel fijn. Er is niet echt iets te doen in de sportschool of bij het children centre, dus kan mooi wat dingen doen die ik wil. Even het dorp in, langs de bibliotheek of net wat. Dat heb ik vandaag dus ook gedaan. Maandagen zijn er ook voor om bij te komen van het weekend, ook al heb ik niet echt heel veel gedaan. Ben dus ook niet te laat me bed in gegaan.

Dinsdag 5 oktober
Op de dinsdag zijn er flink wat activiteiten die ik kan gaan doen met Gabriel. Ik heb vandaag gekozen om met hem naar een centre te gaan waar ik nog nooit was geweest. Je moet 2 pound betalen en krijgt koffie/thee en het kind krijgt een koekje en wat te drinken. Je kunt vanaf half 10 binnen lopen en er is vanalles om mee te spelen. Rond half 11 is het tijd voor wat te drinken en een verhaaltje. Daarna nog wat spelen en wat spelletjes samen met alle kinderen. Ik vond het best leuk, een vrouw herkende me van wiggle en giggle, dus dat was wel grappig. Heb daar dus gezellig mee zitten kletsen. Heb toen Jeremy van school gehaald en met ze thuis geluncht. Het was toen al weer tijd voor een middagdutje. Walter is Walter jr op gaan halen. Ik moest 's avonds weer gewoon naar koor toe. Omdat ik ook zangles van Savanna(dirigente) heb, had ze gevraagt of ik wilde zingen in de pauze bij koor. Dat wilde ik wel. Was weer fijn om zo op te treden. Zag zelfs een paar mensen huilen, misschien vonden ze het wel zo verschrikkelijk??

Woensdag 6 oktober
Ik kan echt niet meer wachten, over een paar dagen is ze hier dan echt! Mama! Heb vandaag niet zo heel veel gedaan. Ben met Gaby naar de sportschool geweest en ook naar Stay and Play. En in de avond ben ik weer eens een keer naar de sportschool geweest om te fitnessen! Walter heeft trouwens iets nieuws, hij poept nogal vaak in zijn onderbroek. Lekker smerig.

Donderdag 7 oktober
Om kwart voor 7 ben ik opgestaan om te gaan hardlopen. Ik moet echt meer sporten, dus wil nu een paar keer in de week op tijd opstaan om te gaan hardlopen. Het was heerlijk, dus ik hoop dat ik niet te lui ben om het vaker te gaan doen. Toen ik thuis kwam heb ik ontbeten(bruine boterhammen, was de eerste keer dat ze dat hadden gekocht sinds ik hier ben). Walter jr was al wakker en stacy moest werken en de rest sliep nog, maar ik stonk natuurlijk dus moest douchen. Ik heb toen Walter even in mijn bed gedumpt en ben snel de douche ingesprongen. Nouja, douche... Ik heb een bad, zonder gordijn of iets. Dus ik moet me zittend douchen. Even wennen, maar ben nu een ster erin! Snel me klaar gemaakt en de rest van de jongens wakker gemaakt en klaar gemaakt voor de dag. Jeremy moet altijd op donderdagmiddag naar school, dus we kunnen 's ochtends wat ondernemen. Ben naar de sportschool gegaan met Jeremy en Gabriel, lekker even gespeeld. Op donderdag is het altijd wiggle en giggle in het kids centre. Het is van 11 tot half 12 en we dansen en zingen liedjes en maken muziek met de kinderen. Jeremy is er erg goed in. Ik vind het heel leuk om daar naar toe te gaan, dus dat is ook een pluspunt. Had voor Jeremy een boterham klaargemaakt en die heeft hij buiten op zitten eten en toen was het weer tijd om naar school te gaan. Ik heb Gabriel wat te eten gegeven en hem eventjes op bed gelegd, niet voor heel lang. Walter ging de jongens halen en ik heb even wat opgeruimd. Ben tegen de avond naar de sportschool gegaan om te zwemmen. Heerlijk! Maar ik weet zeker dat ik morgen echt verschrikkelijke spierpijn heb. Ach, je moet er iets voor over hebben. Ben niet te laat naar bed gegaan, want.... Morgen komt mama!

Vrijdag 8 oktober
Ben in de morgen met Stacy en Gaby naar de dokter gegaan. Stacy had een afspraak, omdat ze door moest geven dat ze zwanger is en Gaby moest op controle. Stacy heeft Gabriel en mij toen bij het treinstation afgezet en is gaan werken. We hebben de trein richting Southampton Airport genomen(2 min met de trein!). Daar wat gedronken en gegeten, want we waren veelste vroeg. Ook nog even wat buiten rond gelopen om de tijd te doden en toen gewacht tot mama eindelijk daar was! Ik was zo blij om haar te zien. Heerlijk staan knuffelen en ook staan snotteren natuurlijk! Gaby vond het allemaal prima en wilde alleen nog door mama gedragen worden, snot jong! In Eastleigh wat gedronken en toen Jeremy van school gehaald. Jeremy keek eerst de kat uit de boom, maar kwam daarna toch wel los. Ik ben echt zo blij dat ze er is, kan het niet vaak genoeg zeggen. Nu kan ze zien hoe ik hier leef en wat ik hier uitspook. Op naar huis, waar mama Walter voor het eerst zou zien. Was een beetje ongemakkelijk, maar het was wel goed gegaan. Mama en ik zijn bij de pub gaan eten en hebben toen lekker in het zonnetje zitten kletsen buiten. Iets te lang gekletst, want we waren net iets te laat om Walter jr van school te halen. Het kwam gelukkig allemaal nog goed. Walter thuis in bed gelegd en toen naar de sportschool gelopen om mama te laten zien waar ik zoveel tijd doorbreng. Ook nog wat gedronken en toen een wandeling gemaakt. Thuis wat gedronken en lekker gekletst. Stacy kwam even later thuis, spannend! Ik merkte wel dat Stacy het net zo spannend vond als. Walter was inmiddels aan het koken, beetje rare chineese dingen. Wel lekker opzich. Beneden nog wat tv gekeken, gekletst en rond half 11 naar bed. Wat super dat mama hier dan eindelijk is!

Zaterdag 9 oktober
Heel het gezin ging voor een paar dagen weg. We hebben met ze ontbeten in de morgen en toen uitgezwaaid. Wel wat gek dat ze gaan als mama hier is, maar van de andere kant ook weer fijn. Mama en ik hebben nu het huis voor ons alleen. We hebben ons klaargemaakt voor de dag en zijn met de trein naar Winchester gegaan. Veel gelopen en veel gezien. Zijn de kathedraal gaan bezichtigen en hebben een mooi uitzicht gezien vanaf een berg in Winchester. Ook nog de ronde tafel van Arthur gezien, ook al stelde dat niet zo veel voor. Rond 3 uur waren onze benen moe, dus zijn we weer richting Eastleigh gegaan. Even wat boodschappen gedaan voor de komende dagen en op naar huis. Thuis dvd gekeken en pizza op. Ik vind het zo fijn dat ik nu heel de dag met mama kan knuffelen, alles kan vertellen en dat ze nu alles hier ziet!

Zondag 10 oktober
Vandaag stond Southampton op het programma. Er lag een groot cruiseship in de haven, die wilde we graag even bekijken. Echt niet normaal hoe groot. Denk: TITANIC, zo groot! Wisten jullie trouwens dat de Titanic is vertrokken vanuit Southampton? Even lekker wat zitten drinken aan het water en toen wat rondgelopen door het centrum. Vooral veel bijgekletst. Thuis wat rondgehangen en lekker een wijntje gedronken met pizza erbij! Ook nog met tante Godi gebeld. Leuk zo'n gesprek tussen Engeland en Noorwegen!

Maandag 11 oktober
We hebben lekker wat gedronken deze morgen en een kleine wandeling gemaakt door Eastleigh. Het was wel wat frisser geworden, dus ik had het koud. Thuis hebben we nog even in ons schriftje gewerkt. Ik had als kleinigheidje voor mama een boekje gekocht waar we al onze avonturen in op konden schrijven, net zoals ik zelf ook al doe. Lekker er in zitten knutselen en nog even lekker buiten geweest. We hadden de bowlingbaan besproken om 8 uur voor Stacy der verjaardag en hadden ook speciaal voor hun gekookt. Helaas was het nogal stressen en kwamen ze precies om 8 uur aan bij de bowlingbaan. Ze waren moe van de reis en vooral Walter liet dit merken. Stacy vond het wel heel lief en leuk. De jongens waren niet bij de bowlingballen weg te slaan! Daarna nog wat gegeten thuis en niet te laat naar bed. Was weer een fijne dag met mama.

Dinsdag 12 oktober
Eerst hebben we de jongens naar school gebracht. en daarna hebben Mama en ik in de morgen lekker bij de costa gehangen. Paar bakjes thee en koffie op en flink bijgekletst. Ook hebben we ons schriftje weer wat bijgewerkt. Thuis nog wat gerommeld en daarna bij de mac donalds zitten eten, lekker! Thuis mama d'r koffer opgehaald en doei gezegt en op naar het vliegveld met de trein. Stacy zou daar naar toe komen om nog even doei te zeggen. We hebben daar nog wat gedronken en toen was het tijd om te gaan. Mama d'r koffer bleek ineens te groot te zijn, terwijl ze hem in A'dam wel goed hadden gekeurd. Moest ze ineens nog 30 pound bijbetalen. Stelletje afzetters. Nog goed en flink geknuffeld en de tranen kwamen er ook weer bij kijken en toen moest ze toch echt gaan. Ik heb net zo lang gewacht tot ik d'r niet meer kon zien. Ben toen maar even op de wc gaan zitten om lekker uit te huilen, wat ga ik haar missen! Ik ben toen even door Eastleigh gaan wandelen en thuis mijn spullen gepakt en weer vrolijk door naar koor. Was wel fijn om wat afleiding te hebben hoor!

Woensdag 13 oktober
Een dag werken zonder mama erbij is weer van start gegaan. Heb eigenlijk niet zo heel veel bijzonders gedaan. Ben wat gaan spelen met Gabriel bij de sportschool en daarna in de middag wat wassen gedraaid. Mimi moest toevallig in Eastleigh zijn, dus daar had ik even mee afgesproken. Helaas moest ik heel de dag werken, want Walter ging naar London om voor een baan te zoeken. Toen we op het treinstation op mimi aan het wachten waren, had Walter in zijn onderbroek gepoept. Fijn.. Heb zijn onderbroek maar in wc papier gewikkeld en zo mee genomen. Hij liep heel de tijd aan zijn broek te hijsen, denk dat hij niet zo fijn vond zonder onderbroek. Eigen schuld.. dikke bult! We zijn in een park gaan zitten, zodat de kids konden spelen. Toen mimi net weg was, was ik mijn telefoon kwijt. Alles afgezocht, maar niks gevonden. Balen dus. Ik heb toen mimi een berichtje op facebook gestuurd of hij toevallig in haar tas zat. En wat denk je? Ze had mijn mobiel! joepie!!! Wat een toeval.

Donderdag 14 oktober
Vandaag weer naar de sportschool geweest en naar Wiggle en Giggle. Was weer erg leuk. Daarna had ik met Celine afgesproken, want die moest vandaag in Eastleigh zijn. Ik had maar heel even tijd, want moest de jongens ook weer van school halen, maar we hebben lekker gekletst. In de avond had Jeremy een verassing voor mij. Een super smerige,vieze poepbroek. Ik had het op het begin niet door, dus heel de vloerbedekking zat onder, want heel zijn rug zat onder. Heerlijk. Heb hem maar naar de douche gesleept. Wat ruikt het hier nu toch heerlijk in huis. Was ook nog gaan zwemmen vandaag, wat hou ik daar toch van. Helaas ben ik nog steeds de slechste zwemster ever, je kunt niet overal goed in zijn toch?

Vrijdag 15 oktober
Stacy zei dat Walter, Jeremy medicijnen had gegeven, want hij was niet lekker. Ik moest Jeremy naar school brengen. Ik vertelde dat Jeremy diaree had gehad gister en dat hij vandaag niet zo lekker was. Toen moest ik hem weer mee naar huis nemen, want hij moet 24 uur na zijn laatste ziekteverschijnsel thuis blijven. Stacy en Walter moesten naar een voorstelling op Walters school gaan kijken. Ik belde Stacy om te vertellen dat Jeremy weer bij me had, en toen zei ze dat hij helemaal niet ziek was. Waarom geef je hem dan medicijnen dacht ik bij mezelf? Ben maar even gaan spelen in het park met de jongens en toen naar Tots and Tunes in het Children centre gegaan. Een soort van Wiggle en Giggle, maar dan voor jongere kinderen. Jeremy was dus eigenlijk net iets te oud. We hebben liedjes gezongen en muziek gemaakt en daarna konden we de kinderen wat verhalen voorlezen. Ik vond het erg leuk. Daarna naar huis om wat te eten en te slapen. Ik had in de avond afgesproken om naar Winchester te gaan. Ik zou om 10 uur in Winchester moeten zijn. Net voordat ik weg ging kotste Jeremy alles onder. Ik heb toen maar even alles mee opgeruimd en schoongemaakt, want alles zat onder. Arme Jeremy. We waren met z'n 4e in de pub in Winchester; Laura, Mimi, Mich en ik. Het was goed gezellig en daardoor vergaten we de tijd een beetje, dus het was al te laat om nog naar een club te gaan, want dan kon ik toch maar 30 min blijven, want ik moest de trein halen. Het was echt weer goed gezellig!

Zaterdag 16 oktober
Toen ik thuis kwam van Winchester in de nacht, voelde ik me ineens niet goed worden. Heb heel de nacht op de wc gezeten, voelde me zo ziek. Ben volgens mij nog nooit zo ziek geweest in heel mijn leven. Heel de zaterdag heb ik dus slapend in mijn bed doorgebracht. Wat voelde ik me beroerd zeg! Daar ging me zangles en mijn middagje met vriendinnetjes. Heb ook nog even met mama gebeld en met tante karin!

Zondag 17 oktober
Eerst uitgeslapen, maar begon me gelukkig al wel weer wat beter te voelen. Hoefde niet constant naar de wc te rennen en voelde me ook niet zo misselijk meer. Heb wat brood gegeten en dat bleef er gelukkig in. Iedereen ging naar de kerk en daarna zijn ze wat gaan rondrijden, dus ik had bijna heel de dag het huis voor mezelf. Heb film liggen kijken. Gelukkig voelde ik me echt al wat beter, maar nu begonnen al mijn spieren zeer te doen. Mijn rug, mijn armen, pff. Ben rond half 4, maar even naar buiten gegaan om wat frisse lucht op te snuiven. Daarna thuis wat tv gekeken en me kamer een beetje opgeruimd. Heb verder heel de dag niks meer gegeten, kon echt niet aan eten denken. Rond 8 uur ben ik maar weer naar bed gegaan. Hopelijk ben ik morgen helemaal weer beter!

Ik heb het niet altijd even makkelijk hier, maar ik probeer me er zo goed mogelijk door heen te slaan en het beste er van te maken. Ik wil dit gewoon heel graag en ik denk dat ik ook heel sterk terug kom. Ik ga nu genieten van alle kleine dingen. Mijn vriendinnetjes hier, de jongens, koor, zangles, sportschool en het weer wat toch nog niet echt tegen valt!\
Heel veel liefs,
Samantha

  • 18 Oktober 2010 - 15:35

    Britt :

    altijd leuk om je spannende verhalen te lezen en over een paar dagen kom ik ook een kijkje nemen in je aupair leventje
    (L)

  • 18 Oktober 2010 - 17:27

    Berd:

    Haha ik moest echt lachen om dat wist je datje :P In een keer uit het niets. Maar het zijn inderdaad weer spannende verhalen, leuk om te lezen! En knap dat je je overal doorheen slaat want soms klinkt het toch best heftig. Denk aan de leuke dingen en alles komt goed :)

  • 18 Oktober 2010 - 20:48

    Esther:

    Heejj,

    Ik volg je ook nog steeds hoor en dacht ik zal ook eens een berichtje sturen. Zo te zien heb je het over het algemeen nog goed naar je zin af en toe een dipje hoort erbij, maar gelukkig heb je je vriendinnetjes daar, dat helpt ook. Nog veel plezier daar!

    Xx

  • 19 Oktober 2010 - 09:34

    Leo:

    Natuurlijk heb ik even de tijd genomen om je verslag weer te lezen!
    Alvast heel veel plezier met Britt, kanjer!
    (L)

  • 19 Oktober 2010 - 16:07

    Mama:

    hey sam
    hedde op de wc nog zitten janken?
    ik de hele weg naar huis dus de tranen zijn weer op!
    want een super verslag weer op naar het tweede deel van je verblijf.
    En... geniet ervan!

  • 22 Oktober 2010 - 19:15

    Papa:

    Wat een verschikkelijk mooi verslag! Petje af
    Dikke kus
    (ik mis je)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Eastleigh

Mijn eerste reis

Het au pair leven hier!

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2011

Goodbye!

21 December 2010

Stomme Sam!

05 December 2010

SNOW!

26 November 2010

Pap & Kimberly

18 November 2010

All the leaves are brown and the sky is grey
Samantha

Actief sinds 29 Maart 2010
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 36117

Voorgaande reizen:

29 Februari 2012 - 15 Maart 2012

Vakantie naar mijn au pair familie!

05 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Het campingleven in Noorwegen

19 Juni 2010 - 23 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: