Trick or Treat! - Reisverslag uit Eastleigh, Verenigd Koninkrijk van Samantha Klerx - WaarBenJij.nu Trick or Treat! - Reisverslag uit Eastleigh, Verenigd Koninkrijk van Samantha Klerx - WaarBenJij.nu

Trick or Treat!

Door: Samanthaklerx

Blijf op de hoogte en volg Samantha

06 November 2010 | Verenigd Koninkrijk, Eastleigh

Lieve, lieve allemaal,

Weer een kort verslagje vanuit Engeland. Wie ooit heeft gezegt dat het in Engeland altijd regend, die had toch ongelijk! Het weer valt me tot nu toe echt super erg mee. Ik kan nog in mijn t-shirt naar buiten of alleen in mijn spijkerjasje. Af en toe regend het natuurlijk wel, maar dat is meestal pas 's avonds of 's nachts. Wat een geluk heb ik toch. Het gaat nu zo snel de tijd. Nog maar 3 maanden te gaan. Papa en Kimberly komen 19-11 en Leonie komt 16-12. Ik kan niet wachten tot ze hier zijn en alles kunnen zien. Hoe ik hier leef en hoe ik met de kids om ga enz. Verder heb ik bijna elk weekend wel iets leuks gepland staan. Ik wil ook nog heel graag een dagje naar London om een musical te bezoeken. Daar ben ik nu voor aan het sparen. Oxford staat ook nog op de planning, dus een bekijken of ik dat kan betalen en of ik er nog de tijd voor heb!

Zondag 31 Oktober
In de morgen heb ik heel de morgen aan mijn blog zitten werken. Ik liep wat achter en heb het dus nu weer helemaal bijgewerkt. Verder heb ik niet zo heel veel uitgespookt vandaag. Ach, daar zijn de zondagen voor! Ik heb met mijn lieve oma gebeld en ben even een rondje gaan lopen om wat frisse lucht op te snuiven. In de middag heb ik op internet gekeken voor scholen en ik heb denk ik eindelijk iets gevonden! Ik heb totaal geen zin om nog 4 jaar naar school te moeten en dan alleen op zaterdag geld te verdienen, maar wil wel graag een diploma hebben en het liefst nog op HBO niveau. Zo kwam ik dus op de site van LOI terrecht. Ik heb eigenlijk nooit geweten dat je daar ook gewoon officiele HBO opleidingen kunt volgen. Gewoon vanuit thuis. Dit spreekt me nu dus erg aan. Dan kan ik gewoon werken en dan studeren thuis, wanneer het mij uit komt. Ik weet nog niet zo goed wat voor een opleiding ik dan wil. Heb daarom even een brochure aangevraagd om wat opleidingen te vergelijken. Het is natuurlijk vandaag Halloween! Mijn eerste Halloween, spannend! We zijn helaas niet zelf de straat op gegaan, maar heel veel kinderen kwamen wel bij ons voor Trick and Treat. Erg leuk als ze dan voor je deur staan om voor snoep te schooien. We hadden niet genoeg snoep in huis, dus de koekjes moesten er ook aan geloven. Stacy werd op een gegeven moment niet goed. Ze is toen ook naar het ziekenhuis gegaan. Gelukkig was ze na een uurtje weer thuis. En blijkt het iets met haar evenwichtsorgaan te zijn. Daar kunnen ze nu niks voor geven, omdat ze zwanger is. Het moet vanzelf over gaan. Ik heb toen nog even wat tv gekeken en toen was het weer tijd voor mijn bedje!

Maandag 1 November
Op maandag heb ik in de morgen eigenlijk nooit zo veel te doen. Vind het altijd wel lekker, want dan ik nog even rustig aan doen. Heb de jongens naar school gebracht en met Gaby naar de bieb geweest en wat gespeeld. Daarna Jeremy van school gehaald, ze eten gegeven en in bed gelegd. Ik kan tussen 1 en 3 vaak even wat voor mezelf doen. Meestal kijk ik wat tv of zit ik wat te internetten. Altijd fijn zo'n 'break' in mijn dag. Tegen de avond ben ik nog even lekker gaan zwemmen. Ik vind het heerlijk om even naar de sportschool te lopen en dan te zwemmen en dan op mijn gemak weer terug te lopen. Ik merk dat de buitenlucht me ook echt wel goed doet en probeer ook zo veel mogelijk buiten te zijn. Hier in huis is het altijd zo ontzettend warm en benauwd. Ik heb daarom ook mijn verwarming op mijn kamer uitgezet en staat mijn raam altijd open.

Dinsdag 2 November
Op dinsdag heb ik altijd genoeg keus wat te doen met Gaby. Meestal ga ik naar Tots and Tunes, lekker zingen. Vandaag ook weer dus! Ik ken alle liedjes nu uit mijn hoofd, erg leuk al die engelse kinder liedjes. Veel ken ik dan wel in het Nederlands, maar nu dus ook in het Engels. In de avond ben ik lekker naar koor geweest. Was weer erg leuk en ging ook weer super goed. Liz had me nog een lift naar huis gegeven, erg lief.

Woensdag 3 November
Ik hou nooit zo van de woensdagen, want dan moet ik Gaby zelf zien te vermaken. Er is wel iets te doen bij het Children centre, maar daar hou ik niet zo van. Ik ben naar de bibliotheek geweest en heb thuis wat gespeeld en wat rondgelopen. Gelukkig was het al snel weer tijd om Jeremy op te halen, te eten en te slapen. Heb weer heel de dag gewoon gewerkt. Bevalt me prima. Walter kwam toen thuis van school en die heb ik snel omgekleed en klaar gemaakt om bij een vriendje(charlie) te gaan spelen. Ik had met de moeder van Charlie afgesproken dat zij hem zou komen halen, want ik wist niet goed waar ze woonde. Nu bleek het een misverstand te zijn en zat ik maar te wachten en te wachten en zij ook! Ik ben toen maar naar hun toegegaan. Gelukkig wist Walter waar hij woonde. Jeremy en Gabriel begonnen natuurlijk kei hard te huilen, want zij wilden ook wel spelen. Heb ze thuis maar lekker in bad gedaan. Walter en Stacy haalden Walter weer op en toen hebben we wat gegeten. Ik wilde eigenlijk gaan zwemmen, maar ik was wat moe van een lange dag werken.

Donderdag 4 November
Ik hoefde vandaag Walter niet naar school te brengen, was wel lekker. Ik ben met Jeremy en Gabriel naar de sportschool gegaan om daar wat te spelen. Er zijn altijd van die zeur moeders die alleen maar lopen te klagen dat 'mijn' kids hun kids duwen. Dan kan ik vaak wel door de grond zakken. Ben daarna naar Wiggle en Giggle gegaan in 't Children centre. Wat hou ik toch daarvan. We dansen en zingen met de kinderen en maken zelf muziek. De moeders zijn erg aardig en ik ken ze nu ook allemaal. Toch is het wel wat gek om daar dan zo te zitten, want ik ben natuurlijk niet hun moeder en ben veel jonger dan de rest daar. Ik vind het erg leuk om met kinderen te werken, maar ik zou er toch niet aan moeten denken om zelf al moeder te zijn. Laat mij nog maar 10 jaar wachten en dan zien we wel weer. Ik heb ondertussen de brochure van 't LOI thuisgestuurd gekregen. Heb tussen de middag gekeken wat ik nu echt wil. EN!!!! ik weet het denk ik! HBO toerisme en recreati bij de LOI thuisstudie. Ik heb altijd al toerimse en recreatie willen doen, maar dacht dat ik daar niet echt een baan mee zou krijgen waar ik heel mijn leven iets mee kon. Fout gedacht dus. Met een HBO studie kun je ook leidinggevende worden en managment functies vervullen. Dat spreekt me wel aan! Even met mama gebeld en tegen de avond weer lekker gaan zwemmen. Daana even zitten skypen met Nienke. Was erg gezellig, maar helaas zonder beeld. Jeremy kwam me roepen voor het avond eten en daarna heb ik nog wat tv gekeken en ben ik naar bed gegaan.

Vrijdag 5 November
Vandaag heb ik heel de dag gewerkt. De jongens naar school gebracht, met gaby naar Tots and Tunes gegaan en toen Jeremy weer opgehaald. De jongens eten gegeven en toen in bed gelegd. Ik heb toen gekookt en alles opgeruimd en de was gedaan. Daarna was het weer tijd om de jongens wakker te maken en Walter te halen van school. Jeremy is een vervelende bui de afgelopen dagen. Hij huilt alleen maar en kan niks zelf. Gaby is ook in een jankbui. Dus het was een zware dag vandaag. Het regende natuurlijk toen we Walter moesten halen van school. Ik heb de jongens voor de tv gezet en ben verder gegaan met opruimen. Heb ze daarna in bad gedaan en alvast avondeten gegeven. Gelukkig kwam Stacy toen thuis en zat mijn werkdag erop. Heb zitten eten met Stacy en daarna tv gekeken. Ik moest de hele dag werken, omdat Walter proef moest draaien bij een pub om daar te gaan werken. Spannend, want hij heeft de baan waarschijnlijk! Ik ben niet te laat naar bed gegaan, maar kon niet zo goed slapen. Heb nog even wat uitzendinggemist gekeken. Sweet dreams!

Zaterdag 6 November
Ik ben er om 9 uur uit gegaan. Uitslapen is er nog steeds niet bij. Ja, wat wil je met 3 schreeuwende kinderen. Heb best slecht geslapen, ben veel wakker geworden. Heb de was gedaan( ja ik weet het; ik heb weekend, maar iemand moet het toch doen?) Daarna mijn kamer en badkamer opgeruimd en gepoetst. Heb mezelf voorgenomen om dat 1 x in de week te doen. Ik wil gewoon in een schone kamer slapen en niet meer ziek worden van het huis. Ook al is de rest van het huis niet schoon, als mijn kamer dat maar is! Wat thee gedronken en toen ben ik met mijn blog verder gegaan. Ik ga vanavond naar Winchester, want daar is een groot festival. Met een optocht, vuurwerk en vanalles. Heb ik wel heel veel zin in!

Ik ben al een paar weken niet meer echt uitgegaan, maar dat vind ik helemaal niet erg. Het kost allemaal zoveel en ik heb eigenlijk bijna ieder weekend wel wat te doen. Het is hier toch ook anders dan thuis qua uitgaan. Ik ben toch van de boerenmuziek en dat kennen ze hier natuurlijk niet. Ik voel me vaak dan toch wat verloren als ik uitga, want hier danst iedereen heel de avond en sam is niet zo'n dansfreak! Ik vind het net zo leuk om gewoon wat te gaan drinken met vriendinnetjes(om toch het drankgehalte bij te houden!) Verder staan er weer wat feestjes op de planning als ik terug ben ik Nederland, dus daar verheug ik me al weer op! Verder gaat het eigenlijk heel goed met me. Vorige weken had ik een dipje, maar deze week gaat het heel goed. Ik ken nu best veel mensen hier. Via koor, via school, via 't children centre, via de sportschool, enz. Dat doet me wel goed. Als ik nu hier over straat loop, kom ik iedere keer wel weer bekende gezichten tegen. Erg leuk! De engelse zijn echt super vriendelijk! Dat had ik echt niet verwacht voordat ik hier kwam. Eigenlijk wel jammer dat ik nu zo veel mensen ken en dat ik dan over 3 maanden weer thuis ben!

Lots of love,

Sammie of Sam, want hier wordt ik nooit Samantha genoemd.

  • 06 November 2010 - 11:55

    Robin:

    Ze hebben ook engelse boere muziek hoor ;-) flogginv molly das wel iers maar is ook wel " boere " muziek haha

  • 06 November 2010 - 15:32

    Leonarda Henrica:

    Koppie op, Samantha Catharina Godefrida Elizabeth Maria Klerx!
    Nog ffkes & dan kom ik je helpen met die koters!
    xxxxx

  • 07 November 2010 - 10:25

    Mama:

    hey sam
    gelukkig wil je nog geen kinderen want dan wordt ik oma dat is niet wat ik nu al wil hoor!!
    Ik bereid me al voor op je thuisstudie als dat maar goed komt.
    maar zo als altijd komt het met jou wel goed
    geweldig verhaal weer
    dikke kus

  • 07 November 2010 - 16:09

    Papa:

    tot zo! kus

  • 15 November 2010 - 09:01

    Thirza:

    Hihi Sam, ik moet zo lachen om je boerenmuziek! Super leuk om te lezen, ben beetje laat maar toch!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Eastleigh

Mijn eerste reis

Het au pair leven hier!

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2011

Goodbye!

21 December 2010

Stomme Sam!

05 December 2010

SNOW!

26 November 2010

Pap & Kimberly

18 November 2010

All the leaves are brown and the sky is grey
Samantha

Actief sinds 29 Maart 2010
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 36110

Voorgaande reizen:

29 Februari 2012 - 15 Maart 2012

Vakantie naar mijn au pair familie!

05 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Het campingleven in Noorwegen

19 Juni 2010 - 23 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: