ups and downs - Reisverslag uit Eastleigh, Verenigd Koninkrijk van Samantha Klerx - WaarBenJij.nu ups and downs - Reisverslag uit Eastleigh, Verenigd Koninkrijk van Samantha Klerx - WaarBenJij.nu

ups and downs

Door: Samanthaklerx

Blijf op de hoogte en volg Samantha

22 September 2010 | Verenigd Koninkrijk, Eastleigh

Hoi lieve allemaal,

Ik wil jullie eerst allemaal bedanken voor jullie lieve reacties. Ik was al bang dat helemaal niemand dit leest, maar dat blijkt toch niet te zijn. Dus bij deze bedankt allemaal! Het is vandaag woensdag 22-9 en heb het weekend een dipje gehad. Sommige weten er al wel iets van af. Zo zie je, dat het toch niet altijd super kan zijn. Verder voel ik me nu al wel iets beter, maar het blijft vervelend. Had een soort van ruzie met Walter. Heel vervelend dus. Ik hoop dat het goed komt, maar betwijfel het. Ik zal dus een manier moeten vinden om anders met hem om te gaan. En te denken, ach laat hem maar! Ik ben hier nu niet meer voor hem, maar voor mijn 3 schatjes en Stacy. Dat moet ik in mijn achterhoofd houden. Ook al is Engeland maar aan de andere kant van het kanaal, op zulke momenten mis ik thuis toch wel. MAAR: over iets meer dan 2 weken komt mijn lieve mama deze kant op!

Maandag 13 september
In de ochtend Walter mee naar school gebracht en met de rest naar de sportschool geweest om daar wat te spelen, daarna naar huis om te eten en naar bed. De jongens hebben naar mijn gevoel het niet meer echt nodig om te slapen, maar het is voor mij wel even een 'break' in mijn werkdag. Ik had in de middag afgesproken met Emily om wat te gaan drinken in Southampton. Door een mis communicatie is dat niet doorgegaan, maar ik had al wel een treinkaartje gekocht. Ik ben toen toch maar naar Southampton gegaan om zelf wat te drinken. Heb nieuwe hakken gekocht bij de Primark; 12 pound! Toen weer naar huis, want wilde om 3 uur thuis zijn zodat Walter de kinderen niet mee hoefde te nemen om Walter jr op te halen. Ben in de avond nog naar de sportschool geweest. Dat was weer de eerste dag werken voor deze week.

Dinsdag 14 september
Overdag gewoon gewerkt, niks bijzonders. In de avond had ik eerst zangles om 7 uur en toen koor om 8 uur. Het is echt helemaal super bij zangles en koor. Ik kijk elke week weer erna uit om te gaan. Savanna is echt een schat. Ze vind dat ik heel veel potentie heb en dat we daar nu aan gaan werken, nou helemaal super! De koorleden zijn echt allemaal heel lief en het is heel gezellig. Was weer een goed dagje zo.

Woensdag 15 september
Vandaag Walter naar school gebracht. Eerst wat gespeeld met Jeremy en Gabriel. We hebben lekker zitten knutselen. Met dank aan mama en tante karin die vanalles om te knutselen mee hadden gegeven. Jeremy en ik waren verkleed als indianen, was erg gezellig. Daarna naar de sportschool om wat te spelen. Iedereen keek me allemaal zo raar aan. Toen bleek dat ik vergeten was mijn indianen strepen van mijn gezicht te halen! Ach kleinigheidjes blijf je houden war. Het was toen weer tijd om Walter op te halen. Jeremy en Gaby hebben geen middagdutje gedaan vandaag, zodat ze vanavond vroeg naar bed kunnen. Ben in de avond nog naar de sportschool gegaan. Het is trouwens echt snel donker nu. Om 8 uur is het al pikkedonker, heb dus echt geen zomergevoel meer. Begin me een beetje zorgen te maken over de winterdagen die gaan komen.

Donderdag 16 september
In de ochtend hebben we Walter naar school gebracht en ik ben met Jeremy en Gabriel naar de sportschool geweest om te spelen. Er waren weer flink wat kinderen, dus ze hadden het goed naar hun zin. Op tijd naar huis om wat te eten en nog wat te relaxen, want het is Jeremy's eerste schooldag! Hij was er helemaal klaar voor. Walter en ik hebben hem weggebracht. Hij vond het wel wat spannend denk ik. Maandag t/m woensdag en vrijdag gaat hij in de ochtend en op donderdag in de middag. Hij had het volgens mij wel naar zijn zin gehad. Ik ben even naar de bibliotheek geweest. Daarna heb ik grote schoonmaak gehouden in mijn kamer. Dat was weer eens hard nodig! Het resultaat mag er weer wezen, ben alleen benieuwd hoelang ik het zo opgeruimd kan houden.

Vrijdag 17 september
Walter en ik hebben eerst Walter naar school gebracht en toen Jeremy. Ik ben toen met Gabriel naar het park gegaan en heb wat met hem rondgelopen en gehangen. Toen was het weer tijd om Jeremy op te halen. We waren iets te vroeg. Alle kinderen kwamen net terug gelopen van de speeltuin en toen Jeremy ons zag zitten, begon hij heel hard te schreeuwen en te huilen. Hij wilde naar huis denk ik. Ik weet niet zo goed wat ik van zijn school moet denken. Ik weet inmiddels hoe Jeremy is, hij is speciaal. Hij heeft extra aandacht nodig en soms is hij ver achter op bepaalde vlakken. Dat is niet altijd even makkelijk. Ik hoop echt dat zijn leraressen dit ook gaan inzien en hem niet heel de tijd straf moeten geven voor zijn gekke gedrag. Heb even met Stacy over Walter gepraat. Het zit me toch niet helemaal lekker hoe hij met mij omgaat. Stacy snapte precies wat ik bedoelde, dus dat was wel fijn. Het is natuurlijk niet leuk om te klagen of zulke dingen te zeggen, maar als ik er mee blijf lopen dan ontploft het een keer. Ik ben rond half 8 richting Chandlers ford gegaan om daar wat te drinken met Nuria, Marketa en Kasia. Het was heel gek om Nuria weer te zien, en het was niet echt heel gezellig. Heb haar niet meer gezien sinds de laatste keer dat we uit zijn geweest. Ik voelde me niet helemaal op mijn gemak. Tom, Jordan en de rest kwamen ook nog. Was toen wel gezellig. Rond half 12 sloot de pub. We zijn toen naar Eastleigh gegaan, want daar was een feest. Het was in de pub waar ik het WK heb gekeken. Was opzich wel gezellig en lekker dichtbij. In de nacht ben ik gestalkt door Jordan. Hij was blijkbaar zo zat als een schup! Hij heeft allemaal lopen bellen en smsen en dat ik naar hem toe moest komen. Was een lange nacht.

Zaterdag 18 september
In de ochtend proberen uit te slapen. Dit was niet echt gelukt, want om 6 uur liepen er al 3 snotjong over de gang te schreeuwen en te rennen. Ben toch nog wel tot half 11 in mijn bed blijven liggen. Jordan belde in de ochtend, want hij wist niks meer van de vorige avond. Wat een grap! Heb toen even wat opgepast, want Stacy moest naar de supermarkt en dat is makkelijker zonder die 3 kids. Ik had in de middag afgesproken om naar Southampton te gaan met Celine. Ze was daar met 7 andere au pairs. Was leuk om ze te ontmoeten. Daarna kwamen Nuria en Marketa ook nog en even later Kasia. Was nog steeds wat ongemakkelijk met Nuria. Wat geshopt en gedronken en om half 9 was ik thuis. Lekker een saaie zaterdagavond. Dit keer was het weer raak, Jim was me aan het bellen deze nacht. Had op een gegeven moment mijn mobiel maar uitgezet. Ik had wel 30 gemiste oproepen en een stuk of 25 smsjes. Kom hier heen, Bel me, Neem op, Bel me terug.

Zondag 19 september
In de ochtend wat uitgeslapen en toen met Stacy en de jongens naar de sportschool geweest. Stacy wilde even sporten en ik heb gespeeld met de kids. Daarna heb ik even een middagdutje gedaan. Rond half 4 richting Winchester gegaan, want had afgesproken met Celine en Laura om wat te gaan eten en drinken. Het zijn echt hele leuke meiden. We hebben uren zitten kletsen en het voelde meteen al goed. Gelukkig denken zij daar ook over. Eindelijk vriendinnen gevonden waar ik alles mee kan delen hier en die ook achter me staan als er iets is. Kreeg een belachelijk smsje van Walter. Ik was een beetje overstuur en belde daarom Stacy ook op. Stacy koos mijn kant en was boos op Walter. Ik was echt wel overstuur, dus had mama ook nog even gebeld. Daarna was het wel een gezellige avond. Ben echt heel blij met Celine en Laura. Op naar huis en mijn bed in. Ik ben hier vandaag trouwens 3 maanden!

Maandag 20 september
In de ochtend Jeremy naar school gebracht en toen met Gabriel gaan spelen in het park. Heb lekker een echt engels ontbijt op! Thuis wat gestoepkrijt buiten met hem en toen was Jeremy ook weer thuis. Walter zei toen dat we moeten praten. Dat vond ik prima, want hij was niet heel aardig voor me geweest. Hij zei: Waarom belde je gister mijn vrouw jankend op? Je moet niet zo sentimenteel doen! Nou toen was ik dus echt boos en heb gezegt dat ik gewoon niet met hem door een deur kon. Hij praat nooit en als hij praat is het via facebook of sms. Hij vond het niet zo leuk volgens mij dat ik een beetje tegen hem in ging en was echt boos. Ik ben toen maar verstandig naar boven gegaan. Was echt wel boos. Heb mama gebeld in paniek en toen mijn NL au pair bureau en mijn engelse. Op dat moment had ik echt het gevoel dat ik naar huis wilde. Ik kan niet met zo'n man in een huis wonen. Er moet dus iets veranderen, want anders houd mijn avontuur hier op. En dat wil ik zeker niet! Ik heb het hier zo naar mijn zin en wil niet door zo'n iemand mijn droom opgeven. Ik ben hier nu dus echt voor de kids en voor Stacy. Heb heel de dag niks meer tegen hem gezegt. Toen Stacy thuis kwam heb ik met haar gepraat. Ze vind het natuurlijk een vervelende situatie, want ze staat er tussen in. Ik heb alles gezegt wat ik wilde zeggen en ze snapte me volkomen. Dat was wel heel fijn. Ze was zelf wat verdrietig en blij op het zelfde moment, maar dat vertel ik later nog wel! Toen gegeten, inmiddels had ik nog niet met Walter gepraat. Na het eten begon ik af te wassen en Walter begon tegen Stacy te praten over mij, waar ik gewoon bij stond! Belachelijk! Stacy vond dat ook dus ik moest er bij komen zitten. Hij wil zijn standpunten niet veranderen en wil mijn kant van het verhaal niet horen. Hij snapt niet wat hij verkeerd doet, want hij is de vader in huis dus iedereen moet maar naar zijn pijpen dansen! Dat gesprek leverde niet echt veel op dus. Verder is het nu wel 'goed'. De volgende keer probeer ik gewoon hem te negeren en te denken; hij weet niet beter. Mama nog even gebeld en toen met een paracetamol naar bed!

Dinsdag 21 september
Ik moest de hele dag werken, want Walter had een solicitatiegesprek in London en Stacy moest ook gewoon werken. Walter en Jeremy naar school gebracht en met Gaby wat gespeeld thuis. Toen was het weer tijd om Jeremy te halen. Wat gegeten en toen de jongens in bed gelegd. Ik heb opgeruimt en wat dvd gekeken. Toen Walter van school gehaald en even naar de bibliotheek gegaan. Daarna thuis wat gespeeld. Stacy was te laat thuis dus ik was 5 min te laat bij mijn zangles. Gelukkig konden we wat langer doorgaan. Ik ben echt super blij met mijn zangles en koor. Kan het niet vaak genoeg zeggen. Ik hoefde zelfs niet te betalen voor mijn zangles, want ik kwam met mijn laatste kleingeld aanzetten. Wat een schat! Bij koor even met mijn nieuwe vriendinnetjes daar over mijn weekend gehad. Ze staan allemaal pal achter me en dat geeft me toch wel een fijn gevoel. Liz, moeder van een zoon van 2 jaar zei iets liefs: Ik zou je zo in huis nemen als onze au pair, want je doet niks verkeerds en je bent een schat van een meid. Lekker gezongen en zaterdag ga ik weer, want er is dan een 60ties workshop! yeah, niet een keer in de week zingen maar 2x! Naar huis, wat uitzendinggemist gekeken en naar bed.

Nu ik dit zit te typen voel ik me toch wel gelukkig hier. Ik wil ook echt helemaal niet weg, maar er moeten wel wat dingen gaan veranderen. Ik ben heel blij met mijn nieuwe vriendinnetjes en met mijn zangles/koor en mijn 3 jongens en Stacy. Ik ga mijn best doen hier en er iets van maken, want dit is toch mijn droom!

Liefs en een dikke knuffel vanuit het zonnige Eastleigh!

  • 22 September 2010 - 10:42

    Robin :

    maar zo als ik lees gaat het al weer wat beter.
    en zo zie je maar weer het is overal iets (A)
    en toch ook fijn om te lezen dat je toch ook de mooie dingen van je avontuur inziet en niet alleen de slecht
    (K)

  • 22 September 2010 - 11:00

    Britt En Inger:

    wij zijn trots op je!

  • 22 September 2010 - 11:29

    Samantha:

    Bedankt lieverds!

  • 22 September 2010 - 12:47

    Leonie:

    Je hoeft echt niet bang te zijn dat niemand je reisverslagen leest, hoor liefje!
    Ik lees ze in ieder geval ALTIJD!
    Probeer positief te blijven & er van te genieten!
    't Blijft 'ne vent, war! ;)
    Dikke kus Leo

  • 22 September 2010 - 12:56

    Berd:

    Goed zo! Gewoon aan de dingen denken die je wel super leuk vind en dan komt het allemaal wel goed! Ik weet het zeker!

    xxx vanuit het nu zonnige Eindhoven :P

  • 22 September 2010 - 14:36

    Esther:

    Heejj,

    Wel jammer dat het nu iets minder gaat tussen jou en Walter. Maar volgens mij heb je wel veel steun van andere daar en heb je het toch nog wel naar je zin. Hopelijk komt het toch nog goed met Walter.

    Xx

  • 22 September 2010 - 15:03

    Thirza:

    Probeer deze tegenslag te vergeten & ga lekker verder met genieten van je leventje daar.

    Kuss

  • 22 September 2010 - 15:09

    Ramona:

    Hoi hoi!

    Ik lees ook altijd je verhalen. Ik vergeet alleen altijd te reageren(A) Oeps! Ik vind het nog steeds heel knap dat je daar 'alleen' bent en zoveel nieuwe vrienden maakt en zoveel meemaakt! Je zit wel even in een rot situatie inderdaad, maja je kunt zoals je zegt niet meer doen dan er mee 'leren leven' en hem maar negeren anders. Hij zit fout en niet jij!

    Dikke kus!

  • 23 September 2010 - 11:02

    Mama:

    hey samantha
    als ik je verslag lees is het net of ik er midden inzit. ben benieuwd als ik er straks ben of ik het zo ook beleef
    het wordt in ieder geval super dat weet ik zeker
    dikke kuz

  • 23 September 2010 - 11:51

    Roel:

    Komt wel goed schatje:D

  • 25 September 2010 - 11:42

    Kimberly:

    Ik ben trots op je hoe je het daar allemaal aan pakt!
    en ik lees het wel alleen gaat alles wat langzamer(A)
    maar hou vol daar en geniet van de mooie dingen die je mee maakt!
    ik hoop snel een weekendje over te kunnen komen.
    dikke kus

  • 27 September 2010 - 17:05

    Lian Bax:

    Ik hoop voor je dat het wel een beetje leuk blijft.
    Je hebt idd gelukkig genoeg afleiding met de kinderen.Wij zijn gisteren terug gekomen van een super vakantie. Lekker bruin en flink aangekomen.
    Ook het feest was super gezellig(ik heb je wel gemist hoor).Leuk dat je moeder binnenkort komt, dan kun je daar lekker naar uitkijken.Blijf er toch van genieten groetjes lian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Eastleigh

Mijn eerste reis

Het au pair leven hier!

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2011

Goodbye!

21 December 2010

Stomme Sam!

05 December 2010

SNOW!

26 November 2010

Pap & Kimberly

18 November 2010

All the leaves are brown and the sky is grey
Samantha

Actief sinds 29 Maart 2010
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 36109

Voorgaande reizen:

29 Februari 2012 - 15 Maart 2012

Vakantie naar mijn au pair familie!

05 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Het campingleven in Noorwegen

19 Juni 2010 - 23 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: