Liefs uit LONDON - Reisverslag uit Eastleigh, Verenigd Koninkrijk van Samantha Klerx - WaarBenJij.nu Liefs uit LONDON - Reisverslag uit Eastleigh, Verenigd Koninkrijk van Samantha Klerx - WaarBenJij.nu

Liefs uit LONDON

Door: Samanthaklerx

Blijf op de hoogte en volg Samantha

10 Augustus 2010 | Verenigd Koninkrijk, Eastleigh

Lieve allemaal,
Het heeft even geduurd voordat ik hier weer iets op had gezet, maar het is flink veel werk om het allemaal bij te houden, maar wel erg leuk. Allereerst weer bedankt voor alle reacties, kaartjes, smsjes, mailtjes, krabbeltjes, tikken en weet ik veel wat nog meer. Walter en Stacy beginnen al jaloers te worden op de hoeveelheid brieven en kaarten er elke week weer voor mij in de brievenbus liggen. Heb ze op mijn kast geplakt, maar daar is geen ruimte meer, dus nu moet mijn deur er aan geloven. Het gaat hier nog steeds echt super. Mijn leven begint hier nu al gewoon te worden. Heb al een vaste vrienden groep opgebouwd met aupairs en engelse jongens. Het is echt heel gezellig. Natuurlijk mis ik iedereen thuis wel, maar ik heb hier zelf voor gekozen dus het is een ander gevoel van missen dan dat jullie misschien doen. Ik kom 26-30 augustus voor een paar dagen naar Nederland toe. Heb er heel veel zin in, maar het is ook wel een beetje gek. De jongens zitten nu pocahontas te kijken en we hebben net lekker gedanst met zijn 4e.

Dinsdag 20 juli
In de ochtend wat opgepast en er voor gezorgd dat de jongens klaar waren. Toen Walter thuiskwam van Stacy wegbrengen en sporten is hij met de jongens naar een park geweest in Eastleigh. Ik had wat dingen wat ik moest doen voor Stacy. Ben eerst naar de nieuwe school(ze hebben toch besloten om Walter naar een andere school te doen)van Walter gegaan om wat papieren in te leveren. Toen naar de dokterspraktijk gegaan om heel het gezin incl. mezelf in te schrijven. Had alle paspoorten en papieren bij, maar toen bleek dat ik alleen mezelf kon inschrijven. Moest in een potje plassen, maar dat niet zo’n succes, want het potje was veelste smal! Dus had maar zo’n 1 cm in het potje geplast en de rest eroverheen. Toen moest ik mijn bloeddruk meten, dat was ook al een avontuur. Hier in Engeland hebben ze een apparaat waar je je arm in moet stoppen. Je drukt op de start knop en de zak begint vanzelf op te blazen. Op het einde komt er een papiertje met je gegevens uit het apparaat en klaar is kees! Daarna nog naar een andere school gegaan om wat informatie op te vragen over een zomerprogramma. Het was een flinke wandeling, want alles ligt natuurlijk in verschillende wijken van Eastleigh. Ben tegen de avond gaan zwemmen, maar was binnen 15 min weer uit het water. Het was zo druk, dus had niet zo’n zin om als een zotje in een slakkentempo achter elkaar te zwemmen. ’s Avonds wat tv gekeken en vroeg naar bed.

Woensdag 21 juli
In de ochtend de jongens eten gegeven, aangekleed enzovoort. Wat dvd gekeken en toen naar het park om te picknicken en te spelen in de speeltuin. De jongens speelde in de speeltuin en ik las op mijn gemak een tijdschrift met een muziekje erbij. Daarna wat brood en fruit gegeten op een handdoek op het gras. We hadden ook een voetbal meegenomen dus hebben we met zijn 4e gevoetbald. Wat een gezellige ochtend in de zon! Walter had geen luier aan en hij denkt dat hij dan overal zomaar kan plassen. Midden in de speeltuin bijv. Hij trekt dan gewoon zijn broek omlaag en plassen maar! Wel een grappig gezicht, maar moet natuurlijk niet lachen, want dan denk hij dat hij grappig is! Daarna naar huis en nog wat gegeten en toen tijd om een middagdutje te doen! Heerlijk even rust. Ben even naar de sportschool geweest. Walter moest ’s avonds werken, dus Stacy en ik hebben een film gekeken en ik ben op tijd naar bed gegaan. Om Walter en Stacy wat alleen tijd zonder kids te geven, sliep Gaby bij mij. Pff, het was een lange nacht. Hij wil alleen maar op je liggen en gekriebeld worden…..

Donderdag 22 juli
Moe opgestaan door de lange nacht met Gaby. Maar hij is zo schattig! We hoefde er pas rond half 9 uit, dus dat was wel lekker. Walter bracht Stacy naar werk en is toen naar de sportschool gegaan. De jongens en ik hebben wat dvd gekeken en buiten gespeeld. Toen Walter thuiskwam is hij gaan douchen en met de kinderen naar een park gegaan. Ik bleef lekker thuis. Heb gezellig met ons Brittje gebeld. Even kunnen bijkletsen over van alles. Heb 3 wassen gedraaid en heb mijn badkamer gepoetst. Ook nog even tv gekeken en een kleine wandeling gemaakt door Eastleigh om even buiten te zijn. Toen Walter en de boys thuiskwamen zijn de jongens naar bed gegaan en Walter moest 30 min later weer weg om Stacy te gaan halen. Ze zijn naar Londen gegaan met 2 collega’s van Stacy om naar een pub op een boot te gaan. Daar zouden nog meer Argentijnen naar toe gaan. Ik was dus de avond alleen met de boys. Het was weer restjesdag dus hoefde alleen wat rijst klaar te maken. Gegeten, de jongens in bad gedaan en toen dvd gekeken met de dekens en kussens op de grond. Gaby sliep weer bij mij. Dit keer wilde hij niet echt slapen, hij wilde alleen maar op mijn bed springen en gek doen. Uiteindelijk toch in slaap gevallen. Stacy en Walter kwamen rond een uur of 2 thuis.

Vrijdag 23 juli
Overdag wat gewerkt en ook lekker geluierd toen de boys sliepen. Ben ’s avonds naar de bioscoop gegaan. ‘The rebound’. Was wel een leuke film. Toen naar huis en lekker mijn bedje in.

Zaterdag 24 juli
Vanmorgen even gewerkt, want Stacy wilde naar de sportschool en Walter was werken. Daarna ben ik naar Chandlers ford gegaan met de trein. Had met Alina(duitse au pair) afgesproken om samen naar Nuria te gaan. Het was een flinke wandeling naar Nuria’s huis. We zijn toen met zijn 4e(Nuria, Alina, Alba(spaanse au pair) en ik) naar de Tesco gelopen om wat te eten en te drinken in te slaan. Daarna op naar Nuria’s huis. Daar gegeten en gedronken en trampoline gesprongen. Was erg gezellig. ik ben toen naar huis gegaan om te douchen en om te kleden, want we zouden ’s avonds uit gaan. Snel even wat gegeten en me klaar gemaakt voor de avond. Toen terug naar Chandlers ford. We hadden bij de pub afgesproken. Ik zat op de trein te wachten en toen kwam er een man van het station naar me toe om te vragen waar ik heen moest, omdat er geen treinverbinding was tussen romsey, chandlers ford en Eastleigh. Ik werd toen in een taxi naar Chandlers ford gereden. Ik stond hier echt van te kijken, in NL zouden ze dat nooit doen! Toen we richting Southampton met de trein gingen was er gelukkig wel weer verkeer tussen chandlers ford en Eastleigh. Op naar de club. Even wat lelijke foto’s gemaakt onderweg en toen kwamen we bij de club aan. Wat een enorme club. Een van de grootste van Engeland. Wel 10 verschillende zalen met een ander thema. Op het einde van de avond was ik helemaal kapot. De rest van de meiden zou terug naar chandlers ford gaan en ik was als enige die naar Eastleigh moest. Tom en de jongens waren er ook en die moesten ook naar chandlers ford. Ik heb toen maar besloten om mee naar chandlers ford te gaan en dan een taxi naar Eastleigh te nemen. Lag om 5 uur in me bed. Wat een avond!

Zondag 25 juli
Om 7 uur waren de jongens al door het huis aan het rennen en aan het schreeuwen. Fijn, 2 uur geslapen en toen al weer wakker. Even blijven liggen en om 9 uur maar gaan douchen. Jongens aangekleed en toen met Stacy en de boys naar Southampton gegaan met de trein. Eerst even bij de mac donalds gegeten. Er was een festival in een park in So’ton. De halve stad was afgezet voor fietsers, want het was een evenement om geld in te zamelen dmv te fietsen door de stad. Het was niet zo veel aan. Kristi en Emily waren er ook, dus dat was gezellig. Na 3 keer de trein te hebben gemist, omdat we op en neer moesten rennen naar verschillende platformen, hadden we besloten om de trein naar southampton airport te nemen. Daar hebben we een taxi gepakt richting Eastleigh. Kristi ging ook mee naar ons huis. Om eerlijk te zijn is Kristi niet mijn grote vriendin. Ze zeurt alleen maar dat ze het niet leuk vind. Emily kwam even later ook nog (gelukkig!). Kristi en Stacy gingen eten halen, dus Emily en ik konden even lekker bijkletsen(en roddelen over Kristi). Emily wordt gek van Kristi. Ze ziet haar elke dag op het werk. Arme Emily. Emily is echt heel gezellig, kan goed met haar praten over vanalles, dus dat is heel fijn! We hebben pizza gegeten en kfc. Yummie! Ik had last van mijn allergie, dus was snot verkouden.

Maandag 26 juli
Nog moe van het weekend heel de dag. ’s Ochtends gewoon wat gewerkt en naar het park geweest. ’s Middags even lekker geslapen toen de jongens ook sliepen. Voor de rest van de dag niet zo veel uitgevreten.’s Avonds lekker vroeg naar bed. Heerlijk zo’n lekker-niks-doen-dagje!

Dinsdag 27 juli
Vanmorgen gewoon gewerkt en daarna op naar de bioscoop om Toy story 3 te zien samen met Walter. We hadden wat lekkers in de supermarkt gekocht en toen kwam ik erachter dat ik i.p.v. een briefje van 20 pond, een briefje van 10 pond in mijn portemonnee had gestopt. We konden dus toen weer naar huis om geld bij te halen. Thuis even wat gegeten en toen weer op naar de bioscoop, nu met genoeg geld! De zaal zat bomvol. Walter was erg onder de indruk denk ik, want hij vroeg wel honderd keer. Wooooooow what’s that? En dan natuurlijk kei hard door de zaal heen. De film was wel leuk, niet heel bijzonder, maar het is natuurlijk ook een film voor kinderen. Daarna terug naar huis en toen hebben de kids wat geslapen.

Woensdag 28 juli
In de ochtend wat gewerkt. Daarna zou ik met Stacy in southampton af spreken om daar samen te lunchen. Ik stapte net op de trein en toen kreeg ik een smsje dat ze niet weg kon op haar werk. Ben toen toch maar naar Southampton gegaan. Heb wat geshopt en bij de Starbucks wat gedronken. Toen belde Stacy dat ze even weg kon bij d’r werk. Ze zou wat gaan drinken bij de bibliotheek. Ik ben toen naar de bieb gelopen en daar hebben we wat gegeten en gedronken. Was erg gezellig. Daarna terug naar Eastleigh en even naar de bibliotheek om wat uit te printen voor het weekend. Ik had een nieuwe sport/relax broek gekocht, maar dat was niet zo’n succes. Ik en Stacy gingen ’s Avonds sporten en ik had die broek aan. Nergens last van, maar toen iedereen boodschappen was doen en ik op mijn gemak tv zat te kijken, begonnen mijn benen te branden. Ineens vieze rode vlekken op mijn been. Snel de broek uit, maar het werd nog niet beter. Ook had ik heel erg last van een ander bultje/vlek op mijn been. Begon ineens helemaal rood te worden en het deed zeer. Op internet opgezocht wat het zou kunnen zijn; een teek. Stacy had foto’s van mijn been gemaakt om te kijken of het erger zou worden. Heb ik weer! Toen maar naar bed gegaan.

Donderdag 29 juli
In de ochtend zagen mijn benen er al iets beter uit, maar nog niet geweldig. Had me vorige week ingeschreven bij de dokter, dus kon gelukkig naar de dokter toe. In de ochtend een afspraak gemaakt en ik kon om 12 uur daar terecht. Het was dus een teek, maar kreeg geen medicijnen, mmmh vreemd. En de vlekken waren of een infectie of een allergische reactie. Gelukkig werd het steeds beter. Mama had even gebeld vanuit Luxemburg, want ze wilden wel even weten hoe het was bij de dokter. Ik ben even het winkelcentrum ingegaan. Voor de rest van de dag niet zo veel meer gedaan.

Vrijdag 30 juli
In de ochtend wat gewerkt. Met de jongens naar het park geweest en ’s middags een middagdutje gedaan. Even lekker een beetje uitgerust voor het zware weekend dat ik ga hebben. In de avond ook niet zo veel meer gedaan. Dus een lekker rustig dagje achter de rug.

Zaterdag 31 juli
Heb overdag wat gewerkt en boodschappen gedaan voor het weekend London. Stacy ging sporten en ik en de jongens gingen mee om daar te spelen. Na wat time out tijd voor Walter en Jeremy waren ze toch nog lief aan het spelen samen. Het grote probleem is dat Jeremy niet wil delen en Walter de baas wil spelen. En dat gaat niet goed dan! Gaby vind het altijd allemaal wel best en vermaakt zichzelf wel. Toen weer naar huis gegaan, gedoucht en even gerelaxt en me spullen ingepakt. Walter was bijna heel de dag weg, want hij had afgesproken met 4 argentijnse meiden. Hij kwam zijn afspraken niet na, dus Stacy baalde een beetje ervan. Toen de jongens sliepen heb ik de trein naar So’ton gepakt en de bus naar Emily’s huis. Mijn spullen daar gedumpt en op naar een restaurantje om wat te eten. We konden op het begin niks naar onze, lees Emily’s, zin vinden. Uiteindelijk hebben we bij een hotel/restaurant gegeten. Het was heel lekker, maar wel wat duur. Ik had eerst een carparccio en toen pasta met garnalen. Heerlijk! Na het eten hebben we even over de boulevard gelopen en heel hard gelachen om onze stomme/lelijke foto’s. We zijn maar tot de conclusie gekomen dat we niet fotogeniek zijn! Thuis bij Emily nog wat tv gekeken: Little brittain. Toen naar bed, maar we waren zo aan het kletsen dat het half 2 was voordat we gingen slapen. Me wekker had ik op 4 uur gezet, dus het was een kort nachtje.

Zondag 1 Augustus
Om 4 uur ging me wekker, snel gedoucht en me spullen gepakt en op naar de bus. Nog een beetje slaperig de bus in, dus kon nog lekker even doorslapen. De busrit duurt 2,5 uur, maar het vloog voorbij. Daar stond ik dan om 7.30 in de morgen in London. Flink verdwaald door mijn niet-voorbereiding. Eindelijk Victoria train/tube station gevonden. Maar dan… waar wil ik heen? Kaartje gekocht en een tube ingestapt. Bleek toch niet de goede tube te zijn, dus snel weer eruit. Toen maar even gevraagd welke kant ik op moest voor Westminster. Had maar besloten om daar heen te gaan. Een plattegrond en een Oysterkaart gekocht. Toen ik uit Westminster station stapte, stond ik recht voor een grote toren, soort van kerk achtig iets. Even op de kaart gekeken waar ik was en toen bleek ik gewoon voor de Bigben te staan, oeps. Dat had ik even niet in de gaten. Wat foto’s gemaakt en naar de Londen Eye gelopen en wat rond de bigben gelopen. In een parkje vroeg een jongen , of ik een foto van hem wilde maken. Natuurlijk. Toen raakte we in gesprek. Hij komt uit Brazilië en is 23 jaar. Zijn naam is Eduardo. Hij was op vakantie in Europa en London moest er ook aan geloven. Tall, dark and handsome, hihi! We besloten om samen London te gaan verkennen. Ik had ondertussen ook met Emily afgesproken om de wisseling van de wacht te gaan bekijken. Eduardo ging mee. We hebben even op een bankje zitten wachten, want de wisseling van de wacht zou pas over 1,5 uur plaats beginnen. Het was super druk, dus we konden niet zo veel zien. Het was niet echt indrukwekkend. We hebben wel heel veel gelachen. Emily en ik hadden een rokje aan dus we konden niet op Eduardo’s nek zitten om foto’s te maken. Dus toen kwam ik met het briljante plan dat Eduardo wel op mijn nek kon zitten. Het ging niet helemaal zoals gepland. Mijn gewichtheffen bij de sportschool heeft nog niet echt geholpen, want kreeg hem niet omhoog! Daarna zijn Emily en ik naar een festival geweest. Was wel in een getto buurt, maar het was echt super gezellig. Stacy en de rest waren er ook, dus was leuk. Het was een latijns-amerikaans festival met veel eten en muziek. Kristi kwam ook nog dus toen ze er was zijn Emily en ik er vandoor gegaan. Wat gemeen kunnen we toch zijn. We zijn naar Camden gegaan. Een buurt met veel straat verkopers. Erg druk maar wel gezellig. Wat gedronken en toen naar een pub. Een vriendin van Emily woonde voor een tijdje in London en die ging nu weer naar Amerika, dus Emily moest even afscheid nemen. Toen was het tijd voor Emily om richting de bus te gaan. Op victoria station nog wat gedronken. Ik heb op victoria station gewacht op Eduardo, want die zou mee gaan om wat te eten met Lieke hofmans en Michael en aanhang. Was heel leuk om d’r weer te zien. We hebben een hele leuke avond gehad met z’n 6e. Nog even langs de bigben gelopen, was veel mooier als het donker is dan overdag. Daarna hebben we afscheid genomen en zijn ik en Eduardo richting ons hostel gelopen. Eduardo had ervoor gezorgd dat ik daar kon slapen. Dus dat was wel fijn. Moest 17 pond betalen, dus dat is prima. Nog wat gezeten en toen naar bed. Ik sliep als enige meisje op een kamer met 8 jongens, wat een gezelligheid!

Maandag 2 augustus
Goedemorgen London. Heerlijk geslapen. Om 7 uur eruit om te douchen. Brrrr. IJskoude douche. Mijn spullen gepakt en toen naar beneden. Eduardo was al beneden. Het was een beetje een gekke situatie, want had met hem gezoend gister avond. Ik wilde liever vandaag in mijn eentje London verkennen, dus goodbye gezegd en London in. Rond half 8 op weg naar Victoria station en toen naar Soho en chinatown. Alles was nog dicht, dus er was niet zo veel aan. Toen was ik de weg kwijt, maar een vriendelijke vrouw hielp me op weg. Ik ging op weg naar st. Pauls cathedral. Super mooie kathedraal! Heel groot. Ik besloot dat ik de binnenkant wel wilde zien, dus betaalde en ging naar binnen. Had ook maar een audio tour genomen, want dan kom je toch net iets meer te weten. Ik was best onder de indruk. Er was ook een crypte en je kon met wel 1000 trappen omhoog om vanboven af in de kathedraal te kijken. Was natuurlijk al bekaf toen ik daar aan kwam, maar het was wel leuk om te zien. Toen kon je met nog eens 1000 trappen naar boven om vanaf de buitenkant van de kathedraal over heel London te kijken. Dit keer waren het niet gewone moderne trappen, neeee, lekker oude kasteeltrappen die in een ronding lopen. Ik moet toch vaker naar de sportschool gaan. Eenmaal weer buiten even naar de millenium brug gelopen(de brug uit de Harry potter film). En toen op zoek naar een tube. Na 45 min. Lopen eindelijk een tube gevonden. Op naar Camden om even wat te eten en te drinken. Gelijk door naar Natural History Museum. Was wel leuk, maar niet zo bijzonder. Toen meteen door naar het British museum samen met Lieke en Michael. Ondertussen was ik aan het strompelen, kon echt niet meer lopen. British museum was heel leuk, maar omdat we zo moe waren hadden we maar een klein deel gezien. Op naar Victoria station om nog wat te drinken met Lieke en Michael. Michael ging wat eerder naar het hostel terug, dus Lieke en ik konden even lekker bij kletsen. Afscheid genomen van Lieke en toen nog wat gegeten en op naar de bus. Wat een geweldig weekend!

Je kunt je trouwens aanmelden met je emailadres zodat je elke keer een mail krijgt dat ik weer iets op deze site heb gezet. Iedereen die nog vakantie heeft, geniet ervan en de rest weer succes met werken.
Heel veel liefs zoals altijd,
Samantha

  • 10 Augustus 2010 - 09:40

    Mama:

    he sam wat een belevenis vooral je londen verhaal het wordt toch geen brasiliaan zeker? geniet nog van alles en ik zie weer uit naar je volgende verslag dikke kus

  • 10 Augustus 2010 - 10:52

    Berdiene:

    Oeeehh gezoend met de braziliaan! :P Leuke verhalen Sam en ik ben blij dat je je zo goed vermaakt! xx

  • 12 Augustus 2010 - 08:15

    Lieke:

    Hahahaha. Wat zet je er toch leuke details in. Even tussendoor 'had met hem gezoend gister avond'. Geweldig. Hij ook trouwens.
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Eastleigh

Mijn eerste reis

Het au pair leven hier!

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2011

Goodbye!

21 December 2010

Stomme Sam!

05 December 2010

SNOW!

26 November 2010

Pap & Kimberly

18 November 2010

All the leaves are brown and the sky is grey
Samantha

Actief sinds 29 Maart 2010
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 36112

Voorgaande reizen:

29 Februari 2012 - 15 Maart 2012

Vakantie naar mijn au pair familie!

05 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Het campingleven in Noorwegen

19 Juni 2010 - 23 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: