Pretpark - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Samantha Klerx - WaarBenJij.nu Pretpark - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Samantha Klerx - WaarBenJij.nu

Pretpark

Door: Samanthaklerx

Blijf op de hoogte en volg Samantha

28 Juli 2011 | Noorwegen, Oslo

Lieve allemaal,

Ik ben bij mijn vorige verhaal totaal vergeten om te vertellen dat ik mijn eerste rijles heb gehad. In de auto van Edwin. Wat een grap sam achter het stuur, maar zo slecht wat ik nog niet eens! Remmen blijft alleen wel lastig, maar komt helemaal goed met mij. Weer een ervaring rijker zeg.

23-juli-2011

’s Ochtends zoals gewoonlijk wat gewerkt en nog wat voor school gedaan. Helaas gooide ik koffie over mijn samenvatting, dus kon ik weer met een deel overnieuw beginnen. Goed bezig sam! Edwin heeft me toen naar Tante Godi gebracht, rond een uur of 2. Daar koffie gedronken en met de meiden gespeeld. Tegen de avond pannenkoeken a la sam gebakken. Smaakte nog best goed. Een jongen die bij ome Frits werkt, had er ook een op. Dus noren vinden het ook lekker! Tante Godi en ome Frits gingen naar de film; Harry potter. Samen met de meiden wat tv gekeken en gepuzzeld en toen waren ze al weer terug. Duurde niet zo lang. Lekker een wijntje gedronken met ome Frits en tante Godi en gezellig bij gekletst. Rond half 12 ging ik toch maar lekker naar bed toe. Sliep bij Yvon op de kamer, dus dat was erg gezellig.

24-juli-2011

Vandaag zijn we naar een pretpark geweest; hunderfossen. Een pretpark dicht bij Lillehammer. Het thema daar is trollen. Trollen zijn hier heel populair in Noorwegen en er zijn heel veel verschillende sprookjes over gemaakt. Was best een eindje rijden. Het weer zat niet echt mee, maar we hebben ons toch wel vermaakt. We zijn wel 100 keer in een wildwaterbaan gegaan. En gelachen dat we hebben! Verder lekker taco’s tussen de middag gegeten en in een ‘val-lift’ geweest. Schrok mijn eigen kapot. Bedankt hé tante Godi voor het laten schrikken. Nadat we het pretpark zat waren, zijn we door de bergen terug gereden naar Rena. Was een mooi tochtje. Rond een uur of 7 waren we weer terug op Holmbo. Nog wat eten in elkaar geflanst en tv gekeken. Mama en papa nog gebeld. Niet te laat naar bed gegaan, morgen gewoon weer werken.
Was een erg gezellige dag zo!

25-juli-2011

’s Ochtends gedoucht en even bij tante Godi de strijk weggewerkt. Aardig van mij he. Daarna hebben tante Godi, Fieke en Yvon me naar de camping gebracht. Nog even met zijn alle wat gedronken en toen zijn ze weer gegaan. De broer van Wilma(Roelof) en zijn vrouw(Jannette) en zoon(Rick) zijn gisteravond aangekomen op de camping. Ze blijven ongeveer 2 weken in een hut op de camping slapen. Erg gezellige mensen, dus dat is leuk! Kiosk en de wc’s gepoetst en de kiosk bijgevuld. Verder heel de dag een beetje in de kiosk gehangen en veel geleerd. Het weer zit nog niet echt mee. Maar hij geeft beter aan. Laten we dat maar hopen, want anders gaan die 3 weken nog lang duren. Voor de lunch heb ik een hele berg tosti’s gemaakt. ’s Avonds met zijn allen vette hap gegeten. Lekker!! Ben het nog steeds niet beu, helaas.

26-juli-2011

Vandaag bracht de postbode mij een stapeltje kaarten en een brief. Een kaart van Stacy, met veel lieve dingen erin zoals: I love you like a sister Sammie! And I am so proud of you. Daar moest ik toch wel een traantje om laten. Verder ook een lieve kaart uit Mallorca van ons Leonie en een hele lieve brief van vriendjelief! Maakt mijn dag weer goed. ’s Ochtends gewoon mijn schoonmaakdingen gedaan en weer zitten leren. Nog even tussendoor met mama en opa geskypt, gezellig! Weer de nieuwste roddels gehoord natuurlijk! Weer heel de dag in de kiosk rondgehangen. Zulke dagen zijn best saai. Lekker spaghetti gegeten en daarna wat opgeruimd en verder nog wat gecomputerd. Ook nog 2 wassen gedraaid vandaag. Waar komt in hemelsnaam die berg was iedere keer vandaan?

27-juli-2011

Verassing.. Weer de kiosk gepoetst en ook de wc’s. Met Freek even het oud papier en het glas weggebracht en een bezoekje aan de supermarkt gebracht. Gelukkig was ik d’r bij anders had hij de verkeerde postzegels gekocht en dan waren zijn kaarten nooit aangekomen. Ik heb wel ervaring met postzegels in het buitenland. Hoeveel ik kaarten en brieven ik wel niet al ooit in mijn leven heb geschreven in het buitenland.. Voelde me niet zo lekker vandaag. Ik heb zo’n rugpijn van het verkeerd zitten tijdens het leren. Ben daarom ’s middags een paar uur op bed gaan liggen. Het heerst hier, want Edwin en Denzel lagen ook al ziek op bed. Gelukkig was het niet zo druk, dus het kon wel even. Freek had een taart gemaakt en hij smaakte verassend nog best goed. Jannette had lekkere kippensoep gemaakt, dus ‘de zieke’ onder ons hadden geluk. Lekkere soep hoor. Dat mis ik hier wel, want thuis eten we dat altijd elke dag. Ik wilde eigenlijk weer een keer gaan zwemmen, maar ben maar lekker gaan douchen. Heb nog met mama en papa geskypt en ben toen maar onder de wol gekropen. Slaap al nachten verschrikkelijk slecht. Veel nachtmerries, last van de muggen en dat soort dingen. Hopelijk slaap ik vannacht beter zeg!

Nog 2,5 week. En ik gok dat ’t voorbij zal vliegen. Nu ik dit typ regent het maar schijnt het zonnetje. Er is dus een grote regenboog te zien. Ik heb mijn korte broek aan, lekker optimistisch. Laat het vandaag maar een mooi/drukke dag worden!!!

Love, Sam

  • 28 Juli 2011 - 06:33

    Mama :

    hey samantha
    Al vroeg een verslag deze keer
    ik keek om half 8 en er stond nog niets en om half9 wel!
    Voor ons pannekoeken bakken als je thuis bent?
    Fijn dat je ff bij ons go bent geweest,en bij de rest natuurlijk
    Veel plezier en veel zon!!!!!
    Dikke kus

  • 28 Juli 2011 - 19:59

    Berdiene:

    Leuk Sammeke! Maar ehh mijn kaartje nog niet binnen? :( So sad! Nog veel plezier en ik hoop op een lekker zonnetje voor je :) Krijgen we misschien een neger Samantha!

    Joeee xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Het campingleven in Noorwegen

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2011

Dag Noorwegen!

11 Augustus 2011

Herfst!

07 Augustus 2011

Elanden, beer en slang

04 Augustus 2011

Gezellig!

31 Juli 2011

2 weken te gaan!
Samantha

Actief sinds 29 Maart 2010
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 36091

Voorgaande reizen:

29 Februari 2012 - 15 Maart 2012

Vakantie naar mijn au pair familie!

05 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Het campingleven in Noorwegen

19 Juni 2010 - 23 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: