ROADTRIP! - Reisverslag uit Gilbert, Verenigde Staten van Samantha Klerx - WaarBenJij.nu ROADTRIP! - Reisverslag uit Gilbert, Verenigde Staten van Samantha Klerx - WaarBenJij.nu

ROADTRIP!

Door: Samanthaklerx

Blijf op de hoogte en volg Samantha

13 Maart 2012 | Verenigde Staten, Gilbert

Lieve allemaal,

Ik ben weer terug van de roadtrip!

Zaterdag 10-3-2012

Ah ik heb zo veel nachtmerries gehad vannacht, hopelijk is dat geen voorteken voor komend weekend. Stacy en Walter zijn rond half 9 de camper gaan halen. Rond kwart over 10 waren ze terug en kon de camper geladen worden. Er moet best nog een hoop zooi mee voor 4 dagen. De camper is redelijk groot en ik vind het best spannend allemaal, zo voor de eerste keer in zo’n camper. De jongens zijn erg enthousiast, dus dat zit wel goed. Na wat startproblemen, konden we eindelijk vertrekken. Here we go! De planning was eigenlijk dat we dag 1 naar Sedona zouden gaan, maar omdat Walter de afslag had gemist, zijn we eerst richting de Grand Canyon gereden. We hebben een plaspauze gehouden en een hele mooie tussenstop bij Montezuma’s Castle. Een eeuwenoude rots met daarin oude woningen. Erg mooi zo in de rotsen verwerkt en wat een werk om dat te maken zo hoog in de rotsen. Best indrukwekkend. Een leuke tussenstop zo! Op naar de Grand Canyon! Helaas kwamen we daar pas laat aan, omdat Walter nog een Argentijns meisje wilde ophalen die met ons kwam bbq-en. Ik vond het een beetje ongemakkelijk allemaal. Ze was wel aardig, maar daar blijft t bij. We hebben bij de Grand Canyon allemaal rondgereden om een plaats te vinden en toen het al pikke donker was, hadden we eindelijk iets gevonden. Toen moest er nog gebbqt worden en dat meisje moest weer terug naar haar huis. Een lange avond zo. Helaas geen bereik hier in de middle of nowhere. Wat hier wel echt prachtig is, is de sterrenhemel! Helaas kan je daar geen foto van maken.

Zondag 11-3-2012
’s Morgens zijn we een rondje gaan lopen en we zagen wel 10 grote beesten bij elkaar. Het leek op een combinatie van een paard, kameel, eland en hert. Ze stonden op hun gemak in het bos wat te eten. Later bleken het Elken te zijn. Bij google translate is dat een Eland, maar ik denk niet dat het echte elanden waren. Tenminste niet zulke die ik in Noorwegen heb gezien. Het schoot ’s morgens verder niet echt op. Dus na wat souvenir shoppen en informatie opgevraagd te hebben konden we eindelijk de Grand Canyon gaan bezichtigen. Wat een indrukwekkend iets! Echt vet! Zo ver als je kan kijken kun je hem zien. Voor de jongens was het wel wat gevaarlijk af en toe, dus dan ging ik alleen of met oma even een stukje verder kijken. Veel foto’s kunnen maken. Helaas vallen foto’s dan altijd wat tegen, maar ik heb hem toch in het echt gezien! Wie van jullie kunnen dat nou zeggen? We hebben op een punt wat rondgelopen en zijn daarna met de bus naar een ander deel gegaan. Overal waar je kijkt zie je weer wat anders. Erg spectaculair! Even later met de camper naar weer een ander deel gereden, waar ze ook een uitkijktoren hadden. Weer een heel ander uitzicht en we konden vanuit daar de Colorado River zien. Nog wat geshopt en hup door naar the Grand view! Weer een heel mooi uitzicht, maar het begon al wat donker te worden en koud. We hebben dus snel wat foto’s gemaakt en zijn lekker in de warme camper gekropen. Op naar de campingplaats voor nacht nr. 2. We hebben allemaal gedoucht in de camper, wat ook weer een hele nieuwe ervaring was. Ik was namelijk bijna te groot om in de douche te kunnen staan! Walter had ondertussen een kampvuur gemaakt, we hebben wat verhalen zitten vertellen en toen was het bedtijd. Morgen wordt een lange dag!

Maandag 12-3-2012
We zijn vandaag best op tijd opgestaan, want we hebben veel te doen vandaag. We moesten nieuw water in de camper laten lopen. Walter was helemaal nat, omdat ik de kraan net iets te lang open liet staan; oeps! Ook moest het vieze water, met plas en poep weggespoeld worden en ook dat ging niet helemaal top. Het spoot er met veel geweld uit. Stacy en ik hebben nog nooit zo hard gerend. Op naar Williams, waar Route 66 doorheen loopt. Echt een stadje hoe ik het me voorstel. Oud, toeristisch, veel eten. Wat foto’s gemaakt, geshopt en bij een echte diner wat gegeten. Helemaal in Amerikaanse stijl. Deed me denken aan Grease. Lekker een hamburger op, want dat hoort erbij! Op naar Sedona. De weg naar Sedona was prachtig. Je rijdt dwars door de bergen heen. Wel een beetje eng met zo’n grote camper over haarspeldbochten, maar we hebben het overleeft. In Sedona konden we helaas nergens parkeren, dus Stacy en ik zijn met zijn 2e wat gaan lopen terwijl de rest rondjes ging rijden. Een mooi stadje, wel erg toeristisch, tussen allemaal rode rotsen en bergen! Sedona staat er om bekend dat het erg spiritueel is. Nou heb ik daar niks mee, maar overal komt het wel terug in de stad. We konden helaas geen campingplaats vinden en het ging niet zo goed tussen Stacy en Walter, dus we besloten om terug naar huis te gaan. Nog wat foto’s gemaakt en hup naar huis. Stacy reed terug, want Walter wilde slapen, ook goed. Thuis de spullen uit de camper gehaald, opgeruimd en gaan slapen. Ik was kapot!

Het was een leuke en mooie trip. Ik had nog wel veel meer willen zien, maar als je op pad met 4 kids bent, lukt dat niet altijd. Grand Canyon, Sedona en Route 66 I’ll be back!

Liefs!

  • 13 Maart 2012 - 19:34

    Berdiene:

    Aah, wat super gaaf! En je foto's zijn goed gelukt hoor ;) Ben natuurlijk benieuwd naar je RL stories! Alvast succes met de terugreis mocht ik dat weer vergeten te zeggen :P xxx

  • 14 Maart 2012 - 04:30

    Mama :

    Dat ziet er allemaal erg indrukwekkend uit, straks met de verhalen live van jou zal het nog leuker zijn.
    Volgende keer kan je zelf misschien wel rijden op de route 66.
    Leuk verslag we maken het zo bijna zelf mee!
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Gilbert

Vakantie naar mijn au pair familie!

Mijn au pair familie opzoeken.

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2012

Bye Bye USA!

14 Maart 2012

RAWHIDE!

13 Maart 2012

ROADTRIP!

10 Maart 2012

Free lunch!

09 Maart 2012

Driving around Phoenix!
Samantha

Actief sinds 29 Maart 2010
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 36099

Voorgaande reizen:

29 Februari 2012 - 15 Maart 2012

Vakantie naar mijn au pair familie!

05 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Het campingleven in Noorwegen

19 Juni 2010 - 23 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: